PMK
Norweska grupa technologiczna Kongsberg i niemieckie MAN Energy Solutions podpisały list intencyjny w sprawie współpracy nad stworzeniem wspólnej infrastruktury danych dla sektora żeglugi.
Współpraca ma na celu rozwiązanie wielu kluczowych wyzwań stojących na drodze do szerszego zastosowania rozwiązań cyfrowych. Pierwszym z nich będzie obniżenie kosztu pozyskiwania wysokiej jakości danych ze statków. Obecnie armatorzy i operatorzy statków są zmuszeni godzić się na nieatrakcyjny zwrot z inwestycji (ROI) z ich cyfrowych inwestycji.
Według Kongsberg i MAN Energy Solutions może to pomóc przyspieszyć transformację morską, gdzie nowe technologie i rozwiązania cyfrowe umożliwiają przejście do inteligentniejszych, wydajniejszych, bezpieczniejszych i bardziej ekologicznych operacji.
Zgodnie z protokołem ustaleń podpisanym we wrześniu tego roku, MAN Energy Solutions zamierza zbadać możliwość wykorzystania infrastruktury danych Kongsberg Digital, Vessel Insight, do gromadzenia i przesyłania danych za pomocą platformy cyfrowej MAN CEON. Udana próba pozwoliłaby MAN Energy Solutions na korzystanie z zaawansowanych usług, takich jak PrimeServ Assist, pakietu zdalnego monitorowania i optymalizacji.
- Złożoność przechwytywania i przesyłania danych podnosi koszt tych działań i uniemożliwia ich efektywny rozwój - wyjaśnił Hege Skryseth, prezes Kongsberg Digital i EVP w Kongsberg.
- Współpraca między dostawcami w cyfrowym łańcuchu wartości jest zatem korzystna dla obu stron. Dostawcy mogą skoncentrować się na rozwoju cyfrowym w ramach swoich kluczowych kompetencji, a klienci uzyskują szybszy dostęp do lepszych i bardziej opłacalnych rozwiązań – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii