pc
Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny pracuje dla irlandzkiego armatora – Arklow Shipping. Tym razem na remont do stoczni trafiły jednostki Arklow Cadet i Arklow Mill.
Arklow Mill został wybudowany w 2010 roku. W stoczni Nauta przeszedł remont konserwacyjny ładowni, wykonane zostały również drobne prace stalowe przy zrębnicach. Jednostka ma długość 136,5 m, a jej szerokość to 21 m.
Arklow Cadet natomiast to statek wybudowany rok temu. Podczas pobytu w stoczni Nauta na jednostce zostały wykonane prace konserwacyjne ładowni. Statek ma wymiary: długość 87,4 m, szerokość 15,2 m.
Remonty stanowią kontynuację współpracy Stoczni z armatorem. Kilka miesięcy temu Nauta wykonała remont klasowy statków Arklow Rogue i Arklow Fortune, a przed rokiem prace remontowe zostały wykonane na trzech jednostkach: Arklow Manor, Arklow Marsh i Arklow Moor.
Właściciel statków – Arklow Shipping, to armator z Irlandii, obecny na rynku żeglugowym od połowy lat 60. XX wieku. Obecnie zarządza 50 statkami, które przewożą przede wszystkim ładunki suche na europejskich trasach. Wszystkie statki pływają pod banderą irlandzką lub holenderską.
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Stocznia Remontowa Nauta posiada rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej