jk
Syndyk masy upadłościowej ogłosił przetarg na sprzedaż Hydrobudowy Gdańsk. Cena wywoławcza wynosi 29 mln zł. Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ wydał ogłoszenie o upadłości likwidacyjnej Hydrobudowy Gdańsk w 2015 r.
Przedmiotem przetargu jest cały majątek firmy. W tym prawo użytkowania wieczystego do 2030 r. gruntu położonego przy ul. Na Ostrowiu 1 w Gdańsku oraz przy ul. Opłotki 9 o łącznej powierzchni obszaru 62 663 m2. Ponadto na sprzedaż wystawione są środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie, udziały lub akcje, dokumentacja techniczna budynków, budowli i urządzeń, umowy o pracę z pracownikami wraz z dokumentacją finansowo-kadrową dotyczącą tych pracowników, certyfikaty, patenty, koncesje, pozwolenia, zezwolenia, umowy gospodarcze.
Otwarcie ofert nastąpi 16 listopada tego roku. O szczegółach przetargu można przeczytac tutaj.
Przypomnijmy, że w lutym 2015 roku zarząd spółki złożył oficjalny wniosek o ogłoszenie upadłości, o kłopotach było jednak wiadomo od dawna. Zarząd Hydrobudowy Gdańsk, jednej z największych spółek branżowych budownictwa hydrotechniczenego, twierdził że kłopoty spółki są spowodowane postawą jej partnera - banku PKO BP SA. Bank odpierał zarzuty i bronił się stwierdzeniem, że decyzje i postanowienia dotyczące zawartych umów kredytowych były realizowane zgodnie z prawem.
Początki przedsiębiorstwa datowane są na 1949 rok, gdy utworzono PPB "Hydrotrest" oddział nr 3 w Gdańsku. W kolejnych latach firma zmieniała nazwy. Ostatecznie, na skutek prywatyzacji w 1991 roku, powstała spółka akcyjna Hydrobudowa SA. W latach 1998-2004 firma była notowana na GPW. W 2008 r. 100 % akcji Hydrobudowy należących do NCC Aktiebolag zostało sprzedanych grupie polskich inwestorów prywatnych, a od 13 października 2009 roku spółka nazywała się Hydrobudowa Gdańsk SA.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii