• <
nauta_2024

Hybrydowy prom ze stoczni Crist przeszedł ostatnie próby morskie

pc

12.05.2017 00:49 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Hybrydowy prom ze stoczni Crist przeszedł ostatnie próby morskie

Partnerzy portalu

Hybrydowy prom ze stoczni Crist przeszedł ostatnie próby morskie - GospodarkaMorska.pl

Prom ELEKTRA ze stoczni Crist zakończył ostatnie próby morskie. Hybrydowa jednostka dla armatora Finferries będzie pływała pomiędzy Nauvo a Parainen w Finlandii. W poniedziałek odbędzie się ceremonia zmiany bandery statku.

Próby morskie ekologicznego promu tupu „double-ended” zakończyły się w czwartek wieczorem. Sprawdzane były ostatnie szczegóły, tak by innowacyjna jednostka mogła zostać przekazana armatorowi.

Prom ELEKTRA ma 96 m długości oraz 15 m szerokości. Na jego pokładzie zmieści się 372 pasażerów i 90 samochodów. Nowoczesny prom będzie obsługiwała zaledwie 3-osobowa załoga.

Nowością jest zastosowanie hybrydowego napędu dieslowo-elektrycznego. Jednostka została wyposażona w 3 silniki główne diesla, 2 pędniki azymutalne oraz zestaw akumulatorów. Są one przystosowane do niesprzyjających warunków klimatycznych – układ oparty na komponentach Siemensa, o żywotności m.in. 10 lat, ma podołać północnym niskim temperaturom oraz dużym opadom śniegu. Baterie promu będą ładowane podczas wyładunku i załadunku. Wystarczy na to zaledwie 7 minut. Docelowo jednostka będzie zasilana energią z baterii, a jeśli zajdzie taka potrzeba – silnikiem diesla.

Umowa na budowę promu ELEKTRA została podpisana przez stocznię CRIST 29 października 2015 roku. Czas realizacji projektu to 18 miesięcy.

ELEKTRA w liczbach

Długość: 96,35 m
Szerokość: 15,2 m
Wysokość: 5 m
Zanurzenie: 3,5 m
Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.