PMK
Grupa Vistal, wiodący producent wielkogabarytowych, specjalistycznych konstrukcji stalowych w Polsce, realizujący kontrakty dla klientów w kraju i na rynkach zagranicznych, pozyskał kolejny kontrakt na rynku skandynawskim, w Szwecji. Umowa zawarta z HOCHTIEF Infrastructure GmbH z siedzibą w Niemczech Oddział w Szwecji dotyczy wykonania oraz montażu, przez Vistal Gdynia SA, konstrukcji stalowej obiektów mostowych w Sztokholmie w rejonie Västberga Allé. Wartość umowy to 25,6 mln zł.
Cieszymy się z podpisania kolejnego kontraktu, potwierdzającego nasze referencje i doświadczenie w produkcji i montażu obiektów mostowych zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych. To ważna i prestiżowa umowa, która wzmacnia nasz tegoroczny backlog. Umowa pozyskana została przy udziale naszej spółki zależnej w Goteborgu w Szwecji, której celem jest ułatwienie dalszej ekspansji Grupy Vistal w krajach Skandynawii - mówi Ryszard Matyka, Prezes Zarządu Vistal Gdynia SA.
Inwestorem przedsięwzięcia jest miasto Sztokholm. Umowa dotyczy produkcji oraz montażu wiaduktu nad koleją oraz kładki pieszo – rowerowej o łącznym tonażu 1 300 ton. Nowy obiekt wyprodukowany przez Vistal zastąpi istniejącą konstrukcję betonową – Bro över Stambanan z 1961 roku. Wiadukt usprawni komunikację w tym rejonie stolicy Szwecji, a jednocześnie będzie wyróżniał się zarówno formą architektoniczną jak i kolorystyką.
Produkcja rozpocznie się w grudniu tego roku, a prace montażowe na budowie w Sztokholmie będą prowadzone od wiosny 2016 r. i zakończą się wiosną roku 2017 r. Specyfika projektu wymaga dużego doświadczenia i kwalifikacji kadry inżynierskiej. Montaż zamówionej konstrukcji będzie odbywał się przy otwartym ruchu kolejowym pod wiaduktem, a jego wstrzymania, głównie nocą, będą bardzo krótkie. Vistal zastosuje trzy metody montażu: nasuwanie podłużne, z użyciem dźwigów mobilnych oraz heavy lifting sekcji łuku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii