2 grudnia 2015r. CRIST podpisał z francuską stocznią CHANTIERS PIRIOU kontrakt na budowę statku logistycznego, tzw. Polar Logistic Vessel.
Polarny statek logistyczny będzie służył do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy francuską stacją polarną Dumont d’Urville (położoną na Antarktydzie), a tasmańskim portem Hobart. Transport będzie odbywał się w ładowni mieszczącej do 1 200 ton ładunku.
Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania. Budowa takiej jednostki wymaga od Stoczni CRIST zastosowania specjalistycznych materiałów spawalniczych i technologii oraz wiąże się z koniecznością dostosowania się do wymagających procedur. Statek posłuży także jako patrolowiec marynarki wojennej w celu dozorowania pozaeuropejskich wód Republiki Francuskiej i zastąpi tym samym obecnie służący patrolowiec L\'Albatros oraz lodołamacz L\'Astrolabe.
PLV napędzany będzie czterema silnikami, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów. Statek będzie miał możliwość obsługi dwóch helikopterów.
Jest to kolejny kontrakt Stoczni CRIST na budowę jednostki specjalistycznej, unikatowej i prototypowej.
INFORMACJE TECHNICZNE
Długość całkowita - 72 m
Szerokość - 16 m
Masa kadłuba - 1850 ton
Przewidywany czas realizacji kontraktu wynosi 12 miesięcy.
PowerX prezentuje innowacyjny projekt statku dostarczającego i magazynującego energię elektryczną
MSC uruchamia bezpośrednie połączenia kontenerowe między Gdynią a portami chińskimi
Stocznia z „wielkiej trójki” z nowym właścicielem i nazwą
Program "Miecznik" źródłem zatrudnienia w branży stoczniowej. Oferta Stoczni Wojennej w Urzędzie Pracy
Zatopiony na Bałtyku dźwig podjęty z dna
Ogłoszono laureatów nagród Krajowej Izby Gospodarki Morskiej