Chiński resort ochrony środowiska odmówił zgody na budowę zapory na zagrożonej ekologicznie rzece Jinsha, jak w Chinach nazywany jest górny bieg Jangcy - najdłuższej rzeki w Azji. Może to oznaczać, że projekt hydroelektrowni Xiaonanhai upadł.
Agencja Reutera zwraca uwagę, że takie stanowisko ministerstwa jest nietypowe, biorąc pod uwagę ambitny program rozwoju hydroenergetyki w Chinach, dzięki czemu ograniczone ma zostać zanieczyszczenie powietrza, powodowane przez elektrownie węglowe.
W ciągu najbliższych pięciu lat potencjał hydroenergetyki w Chinach ma się powiększyć o 60 gigawatów, do 350 gigawatów; zdaniem ekspertów odmowa zgody na hydroelektrownię Xiaonanhai (1000 megawatów) nie będzie jednak miała istotnego wpływu na realizację tych planów.
Resort ochrony środowiska wydał dokument, w którym powiadomił firmę Projekt Trzech Wąwozów, że nie może ona planować kolejnej zapory na Jinsha. Według agencji Reutera, która widziała ten dokument, powołano się na wyniki dwóch badań, przeprowadzonych w ciągu ostatnich 10 lat, podkreślając, że odmowa zgody na hydroelektrownię Xiaonanhai jest podyktowana troską o strefy ochrony zasobów rybnych na rzece Jinsha.
Stanowisko resortu z zadowoleniem przyjęli ekolodzy, natomiast przedstawiciele chińskiej hydroenergetyki wskazują, że rząd zatwierdził w zeszłym roku plan dla całego basenu Jangcy i planu tego nie da się zrealizować bez budowy hydroelektrowni Xiaonanhai. Ostateczna decyzja w sprawie budowy wielkich elektrowni wodnych leży w gestii całego rządu i - jak pisze Reuters - zwolennicy hydroenergetyki kwestionują podstawy prawne dokumentu wydanego przez resort ochrony środowiska.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii