pc/promyskat.pl
Stena Estrid już na wodzie. To pierwszy pierwszy prom ro-pax z serii E-Flexer dla Stena Line, budowany w chińskiej stoczni Avic Weihai Shipyard. Jednostka ma wejść do eksploatacji na początku przyszłego roku. Będzie pływała po Morzu Irlandzkim, na trasie Dublin-Holyhead.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z doskonałej współpracy ze stocznią Avic, która buduje całą serię promów E-Flexer. Z punktu widzenia klienta mamy wysokie wymagania w zakresie adaptacji i elastyczności, które stocznia z powodzeniem spełnia, dodając do tego wysoką jakość wykonania – mówi Per Westling, prezes Stena RoRo.
Stena RoRo zamówiła łącznie osiem promów. Drugi statek z serii także wejdzie na trasę w 2020 r. Trzeci E-Flexer natomiast ma być ukończony w 2021 r. Statki numer dwa i trzy będą służyły do obsługi trasy Liverpool-Belfast.
Nowe promy Stena Line przeznaczone do obsługi połączeń na Morzu Irlandzkim będą większe od standardowych jednostek typu ro-pax. Każdy z nich o długości 215 metrów pomieści 1 000 pasażerów oraz 120 pojazdów osobowych. Będzie także dysponował linią ładunkową o długością 3 100 metrów.
Do dyspozycji Stena Line pozostanie pięć jednostek. Trzy kolejne promy E-Flexer zostaną wyczarterowane dwóm innym armatorom: Brittany Ferries (dwa statki, które będą wykonywać połączenia do Hiszpanii) oraz DFDS (trafi do obsługi połączeń na kanale La Manche).
E-Flexer jest jedną z największych inwestycji realizowanych w ostatnim czasie przez grupę Stena. Z pomocą nowoczesnych jednostek armator podwyższy komfort podróżowania na wybranych trasach, a także zwiększy efektywność wykonywanych operacji.
Today, the 16th of January 07:30-09:30 (CET), is the day for our new vessel to leave the dry dock for the great wide ocean. Follow the launching ceremony live and be among the first to know what her name is going to be. Go to livestream: https://t.co/R3OKI6ahM9 #shipping #news pic.twitter.com/LvY6tjdzf0
— Stena Line Group (@StenaLine) 16 stycznia 2019
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów