ew
Francuska stocznia Chantiers de l’Atlantique i spółka Konecranes podpisały umowę na dostawę gigantycznej suwnicy bramowej Konecranes Goliath. Będzie ona przeznaczona do obsługi dużych bloków i sekcji okrętowych przenoszonych nad suchym dokiem i wejdzie do eksploatacji wiosną 2022 roku.
Suwnica Goliath będzie miała udźwig 1050 ton, rozpiętość torów 130 m i wysokość 81 m pod dźwigarem głównym. Ma zostać w całości wyprodukowana w Europie przez Konecranes. Montaż dźwigu na miejscu i prace montażowe zostaną wykonane we współpracy między stocznią a Konecranes.
Jak komentuje Lasse Merenheimo, dyrektor działu dźwignic w Konecranes: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że otrzymaliśmy to zamówienie od Chantiers de l'Atlantique, jednej z największych stoczni na świecie. Po wejściu do eksploatacji, Goliath będzie wykonywał podniesienia gigantycznych, ciężkich obiektów z zachowaniem precyzji i niezawodoności, co jest niezwykle potrzebne Chantiers de l'Atlantique. Jesteśmy dumni, że Konecranes pomoże tejj stoczni budować przez wiele lat piękne, ultranowoczesne statki".
Bertrand Paquet, wiceprezes ds. zakupów w Chantiers de l'Atlantique, dodaje: "Zamówienie złożone w Konecranes jest częścią ambitnego planu inwestycyjnego Chantiers de l'Atlantique. Nowy żuraw typu Goliath, o wysokości o dziesięć metrów wyższej niż w przypadku największej suwnicy bramowej w naszej stoczni, pozwoli nam podnieść i zamontować wszystkie części nadbudówek dużych statków, jakie planujemy zbudować w najbliższych latach".
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth