ew
Francuska stocznia Chantiers de l’Atlantique i spółka Konecranes podpisały umowę na dostawę gigantycznej suwnicy bramowej Konecranes Goliath. Będzie ona przeznaczona do obsługi dużych bloków i sekcji okrętowych przenoszonych nad suchym dokiem i wejdzie do eksploatacji wiosną 2022 roku.
Suwnica Goliath będzie miała udźwig 1050 ton, rozpiętość torów 130 m i wysokość 81 m pod dźwigarem głównym. Ma zostać w całości wyprodukowana w Europie przez Konecranes. Montaż dźwigu na miejscu i prace montażowe zostaną wykonane we współpracy między stocznią a Konecranes.
Jak komentuje Lasse Merenheimo, dyrektor działu dźwignic w Konecranes: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że otrzymaliśmy to zamówienie od Chantiers de l'Atlantique, jednej z największych stoczni na świecie. Po wejściu do eksploatacji, Goliath będzie wykonywał podniesienia gigantycznych, ciężkich obiektów z zachowaniem precyzji i niezawodoności, co jest niezwykle potrzebne Chantiers de l'Atlantique. Jesteśmy dumni, że Konecranes pomoże tejj stoczni budować przez wiele lat piękne, ultranowoczesne statki".
Bertrand Paquet, wiceprezes ds. zakupów w Chantiers de l'Atlantique, dodaje: "Zamówienie złożone w Konecranes jest częścią ambitnego planu inwestycyjnego Chantiers de l'Atlantique. Nowy żuraw typu Goliath, o wysokości o dziesięć metrów wyższej niż w przypadku największej suwnicy bramowej w naszej stoczni, pozwoli nam podnieść i zamontować wszystkie części nadbudówek dużych statków, jakie planujemy zbudować w najbliższych latach".
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej