PMK
Chińska stocznia, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), chce zbudować pierwszy w tym kraju liniowiec pasażerski. Ma to być odpowiedź na boom turystyczny, który ogarnął Państwo Środka. Coraz więcej jego obywateli chce wybrać się w rejs.
Chińska spółka przy realizacji tego projektu zasięgnie rady włoskiej stoczni Fincantieri, która ma światową renomę w budowie liniowców. Budowa ma rozpocząć się w 2017 roku i potrwać 3 lata. Koszt liniowca sięgnie nawet 1 mld dolarów.
Projekt zakłada budowę luksusowej jednostki o nośności ponad 100 tys. ton. Design statku ma odwoływać się do tradycyjnego chińskiego wzornictwa i wystroju. Szacuje się, że zanim zakończy się budowa liniowca, na wakacje na morzu zdecyduje się przynajmniej 4,5 mln Chińczyków. A w kolejnej dekadzie ich liczba może wzrosnąć nawet czterokrotnie.
Chiny mają więc szansę w przyszłości stać się jednym z największych rynków turystyki morskiej na świecie. By zaspokoić rosnący popyt, Państwo Środka będzie potrzebować pięciu nowych liniowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii