sons
Specjalista ds. morskich instalacji gazowych i naftowych Allseas rozpoczął prace nad zagospodarowaniem złoża gazu ziemnego Lingshui 17-2 CNOOC w Chinach.
Allseas poinformowało we wtorek, że projekt był „pierwszą pracą firmy w Chinach”.
Dwa statki - Audacia i Calamity Jane - znajdują się obecnie na Morzu Południowochińskim, pracując na złożu Lingshui 17-2.
Podczas projektu Audacia zainstaluje około 160 kilometrów podmorskich rurociągów i wiele innych konstrukcji na głębokościach wody do 1500 metrów, przy wsparciu Calamity Jane.
Zakres prac Allseas nad tym projektem polega na instalacji 18-calowej linii eksportowej o długości 90 km i systemów PLET (zakończenie rurociągu).
Firma zainstaluje również cztery 10-calowe linie przelotowe o łącznej długości 53 kilometrów i trzy 4,5-calowe linie MEG o łącznej długości 19 kilometrów.
Klientem prac jest chińska spółka Offshore Oil Engineering Company (COOEC).
Audacia jest statkiem Allseas do układania rur, zoptymalizowanym do realizacji projektów rurociągów o małej i dużej średnicy, o dowolnej długości, na wszystkich głębokościach wody oraz do prac towarzyszących, takich jak instalacja podnośników i podwodnych ram ochronnych.
Calamity Jane z kolei pomaga statkom układającym rurociągi w Allseas w takich czynnościach, jak przeglądy czy przygotowanie przejścia. Statek działa również jako niezależna jednostka z mechaniczną koparką do rowów.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"