Morski startup ACUA Ocean, dołączył do Brytyjskiej Izby Żeglugi, stowarzyszenia branżowego brytyjskiego przemysłu żeglugowego, które zrzesza około 200 członków.
ACUA Ocean opracował pierwszy na świecie bezzałogowy statek nawodny o długiej żywotności (USV) zasilany ciekłym wodorem, aby zapewnić monitorowanie bezpieczeństwa na morzu i gromadzenie danych.
Statek jest budowany przez firmę PDL z siedzibą w Portsmouth, podczas gdy wykonawca instalacji elektrycznych Trident Marine Electrical zajmuje się projektowaniem elektrycznym i wyposażeniem statku.
Jak poinformowano, prototypowy statek zostanie zwodowany w połowie 2022 r. i zademonstruje najnowszą autonomiczną technologię mającą na celu wspieranie sektorów morskiej energii odnawialnej i infrastruktury morskiej, a także zdolności w sektorach obrony i bezpieczeństwa.
„Bezzałogowe i autonomiczne jednostki nawodne reprezentują przyszłość przemysłu morskiego, oferując zwiększoną skalowalność i bezpieczeństwo. Cieszymy się, że możemy być częścią odrodzenia brytyjskiego przemysłu żeglugowego” – powiedział Neil Tinmouth, dyrektor generalny ACUA Ocean.
Witając ACUA Ocean, szef Membership w brytyjskiej Izbie Żeglugi Tony Jerome powiedział: „ACUA Ocean to niesamowity nowy start-up, przesuwający granice tego, co jest możliwe. Wszyscy w Izbie są zachwyceni, że zdecydowali się dołączyć do nas w tym kluczowym dla branży momencie”.
Startup koncentruje się na dekarbonizacji morskiej i systemach autonomicznych współpracujących z Instytutem Morskim i Morskim Uniwersytetu w Southampton poprzez wspierany przez Departament Transportu i Innowacji brytyjski grant Clean Maritime Demonstration.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów