Właśnie rozpoczęła się budowa wiaduktu, który zastąpi kolejowy przejazd w Gdyni. Obiekt mierzący niemal 200 metrów będzie wiódł nad liniami towarowymi prowadzącymi do portu. Utrudnienia związane z pracami mają potrwać ponad pół roku.
Wiadukt drogowy na ul. Puckiej, który będzie prowadził nad torami do stacji Gdynia Port osiągnie 185 metrów długości i 18 metrów szerokości. Modernizacja ma wpłynąć na częstsze wykorzystywanie kolejowego połączenia z portem.
Budowa wiaduktu będzie kosztować niemal 80 mln złotych. Inwestycja jest realizowana na podstawie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Urzędem Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto sfinansuje budowę pozostałej części infrastruktury.
Stalowy wiadukt jest już gotowy i czeka na transport. Pracom przy wiadukcie będą towarzyszyły utrudnienia w ruchu, które mają się zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni