• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przeładunki zboża w Porcie Gdynia. Wkrótce nowy terminal Agro?

ew

30.10.2020 11:29 Źródło: Port Gdynia
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przeładunki zboża w Porcie Gdynia. Wkrótce nowy terminal Agro?

Partnerzy portalu

Przeładunki zboża w Porcie Gdynia. Wkrótce nowy terminal Agro? - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Od początku roku do października w Porcie Gdynia przeładowano 4146,6 tys. ton, co oznacza większy wynik niż za cały rok 2019 (3220,5 tys. ton). Dynamika wzrostu przeładunków zboża za pierwsze 3 kwartały 2020r. wyniosła 76,5%

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża.

- Terminal przeładunkowy specjalizujący się w przeładunkach zbóż i nasion roślin oleistych jest niezbędny polskiemu rolnictwu, które stanowi jeden z filarów gospodarczych kraju. Państwo w celu realizacji strategicznych założeń rozwojowych powinno dysponować niezależnym od operatorów ogólnodostępnym terminalem przeładunkowym - poinformował Mariusz Rytel z biura prasowego KOWR.


Gospodarka Morska

W Porcie Gdynia funkcjonują terminale zbożowe, które posiadają doskonałe warunki do świadczenia usług realizowanych w standardach HACCP and GMP+B3 w odniesieniu do jakości i bezpieczeństwa obrotu ładunków. Dysponują one powierzchnia magazynową o pojemności co najmniej  71 tys. ton,  w skład której wchodzą magazyny płaskie, silosy oraz elewatory zbożowe. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego, która usprawni transport z i do portów morskich.

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża.

Są plany, by dla terminala w Porcie Gdynia stworzyć tzw. port suchy zewnętrzny - terminal Agro. Między innymi w tym właśnie celu KOWR powołał spółkę Bydgoszcz Emilianowo. Spółka jest obecnie na etapie przygotowywania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia inwestycji. Chodzi o program środowiskowo-funkcjonalny, ocenę oddziaływania na środowisko i ubieganie się o pozwolenie na budowę– skomentował dyrektor Departamentu Innowacji Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa - Mateusz Balcerowicz.

Gospodarka Morska
bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.