sons
Pracownicy DCT Gdańsk S.A. domagają się bezpiecznych warunków pracy i stabilizacji zatrudnienia. Pikieta NSZZ „Solidarność" w tej sprawie odbędzie się w piątek, 4 września o godzinie 14.00 pod siedzibą biura zarządu terminalu (Gdańsk, ul. Kontenerowa 7).
Postulaty związkowców:
1. Zabezpieczenie warunków pracy w związku z zagrożeniem koronawirusem
Wiosną, w związku z zagrożeniem epidemicznym, w firmie funkcjonowały sanitarne przerwy technologiczne. Zostały one zniesione w pierwszej połowie lipca. Lekarz medycy pracy, który wyraził na to zgodę, zastrzegł, że przerwy mogą być przywrócone w przypadku pogorszenia się sytuacji. Mimo że to nastąpiło (w sierpniu u trzech pracowników DCT wykryty został koronawirus) przerw nie przywrócono. Komisja Zakładowa NSZZ „Solidarność" pisała w tej sprawie do zarządu terminalu i wniosła o zwołanie zebrania komisji BHP – do dziś spotkanie nie zostało zorganizowane. Na problem zwrócił uwagę także społeczny inspektor pracy, który umieścił stosowną informację w księdze zaleceń.
W terminalu pracuje ponad 1000 osób, a podczas jednej zmiany kilkaset. Dzięki przerwom, o które wnosi „Solidarność", liczba mijających się osób może zostać ograniczona, a pracownicy będą bezpieczniejsi.
2. Podjęcie rzeczywistych, a nie pozorowanych negocjacji nad zbiorowym układem pracy
W sierpniu tego roku wygasł zbiorowy układ pracy, który do tej pory obowiązywał. Trwające od pół roku negocjacje nad nowym układem nie przyniosły żadnych rezultatów. Zdaniem związkowców, pracodawca pozoruje dialog i niepotrzebnie przeciąga negocjacje. Pracownicy domagają się zajęcia stanowiska przez zarząd terminalu i podpisanie układu, który da poczucie stabilizacji.
Pracownicy zaniepokojeni są również wstrzymaniem w tym roku, regularnych do tej pory, awansów.
Tymczasem zdaniem zarządu firmy sytuacja jest stabilna. O czym informował w czerwcu br. dyrektor finansowy Adam Żołnowski w wywiadzie dla Radia Gdańsk. – Nie jest tak źle, jak myśleliśmy. Wolumeny malały o kilka punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku. Już widzimy jednak odbicie i zakładamy, że ten rok będzie całkiem niezły. Jeśli chodzi o liczbę zawinięć, do DCT statki zawijały praktycznie bez zmian, bez przerwy – powiedział na antenie.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,91 $ | baryłka | 0,13% | 17:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2372,25 $ | uncja | -0,78% | 17:55 |
Platyna | 1089,25 $ | uncja | 0,98% | 17:55 |
Srebro | 25,05 $ | uncja | 0,93% | 17:55 |
Złoto | 1837,70 $ | uncja | 0,54% | 17:55 |