Przed rozpoczęciem szczytu unijnych przywódców w Brukseli premier Estonii Kaja Kallas powiedziała, że państwa wspólnoty nie powinny osłabiać sankcji przeciwko Rosji w ramach umowy dotyczącej eksportu zboża przez Morze Czarne.
- Wiemy, że Rosja zarabia mniej na ropie. Widzimy, że sankcje ekonomiczne, w tym pułap cenowy na ropę naftową, mają wpływ na rosyjską gospodarkę i jej zdolność do napędzania machiny wojennej - powiedziała szefowa estońskiego rządu.
Kallas przypomniała, że nie można rezygnować z nacisków ani tym bardziej osłabiania sankcji. Jej zdaniem Moskwa zabiega w rozmowach w sprawie umowy dotyczącej eksportu ukraińskiego zboża (obecnie umowa dotyczy 120 dni), aby w związku ze zgodą na przepuszczanie statków płynących z i do portów Ukrainy państwa UE zrezygnowały z sankcji.
Premier wskazała, że Rosja może nadal wykorzystywać 18 portów do
eksportu produktów rolno-spożywczych do krajów trzecich i że tylko
kilkanaście rosyjskich banków zostało objętych zachodnimi sankcjami
wprowadzonymi w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę.
Z Brukseli Artur Ciechanowicz (PAP)
asc/ ap/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych