• <

Wolumen przewożonych kontenerów może spaść aż o 17 mln TEU w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa

PMK

15.03.2020 17:05 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wolumen przewożonych kontenerów może spaść aż o 17 mln TEU w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa

Partnerzy portalu

Wolumen przewożonych kontenerów może spaść aż o 17 mln TEU w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa - GospodarkaMorska.pl

Nie można już wykluczyć, że branża żeglugi kontenerowej będzie zmagać się ze scenariuszem podobnym do kryzysu finansowego z 2008 roku - stwierdziło SeaIntelligence, odnosząc się do wpływu pandemii koronawirusa.

- Oznacza to potencjalną utratę wolumenu w wysokości 10% równą 17 milionom TEU na całym świecie - ostrzegł dostawca analiz kontenerowych z siedzibą w Kopenhadze.

- Jeśli chodzi o porty i terminale, muszą się one liczyć z utratą około 80 milionów TEU przeładunków w 2020 roku - zauważył Lars Jensen, dyrektor generalny SeaIntelligence.

Jak wyjaśniono, prawdziwym problemem jest długoterminowy wpływ pandemii w obecnym roku. Wpłynie on nie tylko na wydatki konsumentów, ale także na gotowość i zdolność firm do zamawiania towarów, ponieważ zaczyna pojawiać się możliwy problem z płynnością finansową. Istnieje również realne ryzyko bankructwa.

Pozytywną stroną są dwa elementy pomagające przewoźnikom. Jednym z nich jest załamanie się ceny ropy naftowej, która działa jak krótkoterminowy zastrzyk gotówki dla przewoźników. Drugą jest dyscyplina, którą przewoźnicy wykazali w odwoływaniu rejsów i unikaniu obniżania stawek frachtowych w celu napełnienia statków.

- Dzięki temu wskaźniki były względnie stabilne pomimo wpływu koronawirusa z Chin i równie dobrze mogą ta sytuacja może się utrzymać, jeśli zobaczymy nową serię pustych rejsów - twierdzi SeaIntelligence.

- Wreszcie, nawet jeśli ten negatywny scenariusz się w pełni spełni, musimy również przygotować się na następstwa, które nadejdą w postaci gwałtownego odbicia, w którym chwilowo zobaczymy niedobory zdolności przesyłowych i gwałtowne stawki frachtowe – dodał analityk.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
okmarit_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.