PMK
Nie można już wykluczyć, że branża żeglugi kontenerowej będzie zmagać się ze scenariuszem podobnym do kryzysu finansowego z 2008 roku - stwierdziło SeaIntelligence, odnosząc się do wpływu pandemii koronawirusa.
- Oznacza to potencjalną utratę wolumenu w wysokości 10% równą 17 milionom TEU na całym świecie - ostrzegł dostawca analiz kontenerowych z siedzibą w Kopenhadze.
- Jeśli chodzi o porty i terminale, muszą się one liczyć z utratą około 80 milionów TEU przeładunków w 2020 roku - zauważył Lars Jensen, dyrektor generalny SeaIntelligence.
Jak wyjaśniono, prawdziwym problemem jest długoterminowy wpływ pandemii w obecnym roku. Wpłynie on nie tylko na wydatki konsumentów, ale także na gotowość i zdolność firm do zamawiania towarów, ponieważ zaczyna pojawiać się możliwy problem z płynnością finansową. Istnieje również realne ryzyko bankructwa.
Pozytywną stroną są dwa elementy pomagające przewoźnikom. Jednym z nich jest załamanie się ceny ropy naftowej, która działa jak krótkoterminowy zastrzyk gotówki dla przewoźników. Drugą jest dyscyplina, którą przewoźnicy wykazali w odwoływaniu rejsów i unikaniu obniżania stawek frachtowych w celu napełnienia statków.
- Dzięki temu wskaźniki były względnie stabilne pomimo wpływu koronawirusa z Chin i równie dobrze mogą ta sytuacja może się utrzymać, jeśli zobaczymy nową serię pustych rejsów - twierdzi SeaIntelligence.
- Wreszcie, nawet jeśli ten negatywny scenariusz się w pełni spełni, musimy również przygotować się na następstwa, które nadejdą w postaci gwałtownego odbicia, w którym chwilowo zobaczymy niedobory zdolności przesyłowych i gwałtowne stawki frachtowe – dodał analityk.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub