PMK
Zarząd Portu Vancouver poszukuje partnerów inwestycyjnych do sfinansowania rozbudowy i eksploatacji terminala kontenerowego, która opóźniła się o kilka lat.
Władze już od tygodnia zaczęły kontaktować się z inwestorami w sprawie projektu Roberts Bank w kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, który może kosztować nawet 2,7 miliarda dolarów - powiedział we wtorek dyrektor generalny portu, Robin Silvester.
- Widzimy duże zainteresowanie ze strony rynku - powiedział Silvester. - To duży projekt, pod wieloma względami kosztowny, ale ma on uzasadnienie biznesowe. Tylko zdolność przeładunkowa rozbudowanego portu mogłaby zaspokoić potrzeby Kanady – dodał.
Projekt terminalu 2 Roberts Bank ma przewidywać aż trzy miejsca postojowe dla kontenerowców do obsługi transportu zboża, drewna i żywności z Vancouver.
W 2015 roku terminale w Abu Zabi, Ports America i PSA International, znalazły się na wstępnej liście podmiotów zainteresowanych złożeniem oferty. Proces ten utknął w martwym punkcie przez przegląd federalny rządu.
Silvester powiedział, że organ postanowił wznowić proces zakupu, aby ponownie ocenić koszty i ocenić zainteresowanie połączeniem budowy i eksploatacji terminalu w ramach jednego konsorcjum.
Silvester odmówił ujawnienia inwestorów, z którymi port się skontaktował. - Mogę jedynie powiedzieć, że rozmawiamy z głównymi graczami na arenie międzynarodowej - powiedział.
W podobnej sytuacji znajduje się Port Gdynia, który również poszukuje inwestorów do budowy Portu Zewnętrznego w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Formuła PPP pozwala wykorzystać kapitał, wiedzę i doświadczenie sektora prywatnego w finansowaniu inwestycji i usług publicznych. Zgodnie z przyjętą przez Radę Ministrów „polityką w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego” Zarząd Morskiego Portu Gdynia zamierza zrealizować strategiczną z punktu widzenia dalszego rozwoju inwestycję zwiększającą potencjał przeładunkowy portu oraz pozycję konkurencyjną w regionie Morza Bałtyckiego w tej formule. Współpraca z doświadczonym doradcą jest gwarantem wyboru najlepszego partnera prywatnego do realizacji tego przedsięwzięcia.
Na sztucznym lądzie, w oparciu o istniejące nabrzeża: Śląskie i Szwedzkie, powstanie głębokowodny Port Zewnętrzny, wychodzący ponad obecny falochron ochronny, zwiększając powierzchnię portu o 151 ha oraz zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU.
COVID w żegludze nie taki groźny ale koryguje prognozy. Polskie porty wypadły dobrze na tle portów UE
Sektor żeglugi masowej musi zmniejszyć emisję CO2
PCC Intermodal chce zwiększyć częstotliwość połączeń z Ukrainą
Kolejny żuraw portowy Liebherr LHM 550 zwiększy rozwój portu w Norwegii
Kolejny etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - betonowanie płyty dolnej śluzy [foto, wideo
Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością
Ropa brent | 69,54 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 25880,00 $ | tona | 3,15% | 3 mar |
Cynk | 2786,00 $ | tona | -1,21% | 3 mar |
Aluminium | 2203,00 $ | tona | 1,24% | 3 mar |
Pallad | 2324,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1133,30 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 25,28 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1698,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |