PMK
JSC Klaipedos nafta (KN) podpisało trójstronny porozumienie w sprawie rozbudowy nabrzeża nr 1 w terminalu naftowym. Partnerami KN będą zwycięzcy wartego 22,5 mln euro przetargu - spółka joint venture UAB Tilsta i UAB Fegda.
Planuje się, że partnerzy przeprowadzą prace budowlane i pogłębiarskie w ciągu prawie dwóch lat.
Zgodnie z podpisaną w tym tygodniu umową niewykorzystany obecnie 235-metrowy odcinek nabrzeża nr 1 zostanie przystosowany do sztauowania. Ponadto sąsiedni kanał zostanie pogłębiony do 17 metrów.
Po zakończeniu trzech planowanych etapów przebudowy KN będzie mógł przyjąć i przeładować jednocześnie trzy tankowce w terminalu naftowym w Kłajpedzie. Obecnie obiekt może przyjąć tylko dwie takie jednostki na raz.
- Rynek od pewnego czasu dyktuje potrzebę tych zmian - rośnie ilość ładunków, pojawiają się nowe ich nowe rodzaje, zmieniają się oczekiwania klientów - powiedział Darius Šilenskis, dyrektor biznesowy i dyrektor generalny KN Oil.
- Nowa baza zbiorników dla produktów naftowych, która obecnie działa w trybie pilotażowym, pokazuje tę potrzebę. Już teraz przeładowujemy większą różnorodność produktów i testujemy szerszy zakres schematów ładowania. To dyktuje potrzebę rozwoju i dostosowania istniejącej infrastruktury. Rekonstrukcja nabrzeży planowana jest w kilku etapach, wykonując prace w taki sposób, aby nie zakłócać pracy terminalu. W pierwszej fazie zarząd portu zainwestuje 22,52 mln euro - dodał.
- Równolegle władze portu realizują również inne projekty poprawy infrastruktury publicznej, takie jak przebudowa molo i pogłębianie kanału. Wszystko to stworzy jeszcze lepsze warunki dla KN do przyjmowania największych tankowców, które mogą wpłynąć do Morza Bałtyckiego - wyjaśnił Paukštė.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych