PMK
Port Virginia zamknie jeden ze swoich terminali ze względu na wpływ pandemii COVID-19 na handel światowy.
Od 4 maja 2020 roku terminal morski Portsmouth zostanie zamknięty, a wolumeny ładunków zostaną skonsolidowane z innymi terminalami.
- Jako branża mamy do czynienia z rekordową liczbą anulowanych rejsów i mnóstwem kontenerowców wycofanych z pracy z powodu pandemii COVID-19. Jesteśmy świadkami znacznego spadku bieżących i prognozowanych wolumenów naszych spedytorów i przewoźników oceanicznych - napisał port w oświadczeniu.
Terminal Portsmouth obejmuje 287 akrów na zachodnim brzegu rzeki Elizabeth i ma 3540 stóp nabrzeża, trzy miejsca do cumowania, 6 suwnic Super Post-Panamax STS i jest w stanie obsłużyć kontenery, ładunki drobnicowe i towary ro-ro. Jego przepustowość wynosi 437,500 TEU rocznie.
W 2019 roku port w Wirginii obsłużył rekordową liczbę 2,9 mln TEU i 21,9 mln ton ładunków drobnicowych, a zawinęło tam 1500 statków.
Wraz z rozprzestrzenianiem się koronawirusa pojawiają się problemy z kontenerami w innych regionach. Solidne boxy, często wykonane ze stali i zwykle mierzące od około 20 stóp (około 6 metrów) do 50 stóp długości, są stale wysyłane tam i z powrotem po całej planecie z towarami. Przepływ ten został poważnie zakłócony, ponieważ wirus spowalnia produkcję i osłabia popyt na niektóre produkty. Na przykład port w Los Angeles odnotował w marcu 31% spadek wolumenu w porównaniu z zeszłym rokiem, gdyż detaliści zmniejszają zamówienia.
Mimo że niektóre z tych problemów zaczynają ustępować, istnieją również obawy związane z możliwością zachorowania pracowników portowych. Pracownicy znajdujący się w pobliżu będą musieli poddać się kwarantannie, jeśli zostaną narażeni na ryzyko zarażenia. Centra takie jak Singapur i Szanghaj wstrzymały transfer załogi, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa.
W Australii dwóch pracowników w Port Botany jednym z największych portów kontenerowych w kraju, uzyskało pozytywny wynik testu na obecność Covid-19, co potwierdzono w tym tygodniu. Kolejnych 17 pracowników trafiło na 14 dni kwarantanny.
- Obawiam się, że stracimy niektórych pracowników, przez co trudniej będzie utrzymać to samo tempo - powiedział Paul Aucoin, dyrektor wykonawczy portu w Południowej Luizjanie, największej dzielnicy portowej w USA.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek