PMK
Stocznia Cemre zwodowała w swoim zakładzie w Turcji pierwszy z trzech obecnie eksploatowanych do obsługi farm wiatrowych (SOV) dla MHI Vestas i Esvagt.
Statki mają konstrukcję Havyard 831 L SOV i będą obsługiwać morską farmę wiatrową Borssele III i IV w Holandii, farmę wiatrową Triton Knoll na morzu w Anglii oraz farmę wiatrową Moray East w Szkocji.
Dostarczenie Borssele III i IV SOV planowane jest na trzeci kwartał 2020 roku. Jednostki natychmiast rozpoczną obsługę turbiny wiatrowej 77 MHI Vestas V164 9,5 MW zainstalowanej około 22 kilometrów od wybrzeża prowincji Zelandia.
Triton Knoll SOV ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2021 roku, aby rozpocząć prace nad turbinami wiatrowymi 90 MHI Vestas 9,5 MW około 33 kilometrów od wybrzeża Lincolnshire.
Oczekuje się, że Moray East SOV zostanie dostarczony w pierwszym kwartale 2021 roku. Ta farma wiatrowa będzie wyposażona w turbiny 100 MHI Vestas 9,5 MW. Wszystkie trzy statki są objęte 15-letnimi umowami czarterowymi z MHI Vestas. Statki o długości 70,5 metra będą mogły pomieścić do 60 osób.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española