PMK
Odfjell Terminals US (OTUS), będą własnością Odfjell SE i kanadyjskiego Northleaf Capital Partners, pozyskała 5-letni kredyt o wartości 250 mln dolarów.
Pożyczka ma na celu refinansowanie istniejącego zadłużenia i finansowanie inwestycji w istniejącą infrastrukturę i nowe projekty rozwojowe. Instrument obejmuje również potencjalne dodatkowe finansowanie możliwości wzrostu na większą skalę.
- Jest to ważny kamień milowy dla naszego portfela terminali w USA, ponieważ pozycjonuje firmę do rozszerzenia zasięgu terminalu w Houston, jednym ze kluczowych węzłów petrochemicznych na świecie. Finansowanie zapewnia, że OTUS może skorzystać z możliwości wzrostu - powiedział dyrektor finansowy Odfjell, Terje Iversen.
Dodał także, że czas finansowania świadczy o „dobrych perspektywach dla amerykańskich terminali”.
W ciągu ostatnich miesięcy Odfjell współpracował z partnerami JV w USA i Antwerpii w celu modernizacji i automatyzacji swoich terminali, a także zwiększenia wydajności.
Firma szacuje, że jej nakłady inwestycyjne na następne dwa lata wyniosą 64 mln USD, z czego 32 mln USD jest związane ze wzrostem, a 32 mln USD związane jest z nakładami na utrzymanie.
Dział terminali naftowych Odfjell SE obejmuje sześć obiektów, w tym w Belgii, Stanach Zjednoczonych, Korei Południowej i Chinach.
Portfolio firmy w USA obejmuje Odfjell Terminals Houston, zlokalizowane w pobliżu wejścia do kanału statków w Houston, o łącznej pojemności 379 981 m3 i dwa doki dla statków głębinowych oraz Odfjell Terminals Charleston.
Obiekt w Charleston jest obsługiwany przez Odfjell Terminals Houston od 2013 roku. Terminal znajduje się nad rzeką Cooper w Charleston, ma pojemność magazynową 79 253 m3 i jedno miejsce do cumowania tankowców i barek.
W swoim raporcie za 2019 r. Odfjell ujawniło, że po wyjściu Lindsay Goldberg z Azji firma może rozważyć kupno udziałów w terminalach w Chinach. Firma oczekuje, że proces wyjścia LG zostanie zakończony w nadchodzących kwartałach.
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego