• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Niemcy zbudują ogromny terminal kontenerowy w Porcie Duisburg

mb

06.11.2019 14:05 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niemcy zbudują ogromny terminal kontenerowy w Porcie Duisburg
Niemcy zbudują ogromny terminal kontenerowy w Porcie Duisburg - GospodarkaMorska.pl

Zarząd Portu w Duisburgu zbuduje terminal kontenerowy Duisburg Gateway Terminal, dostępny dla transportu kolejowego, śródlądowego i drogowego. Powstanie on na miejscu terminala węglowego w Duisburgu, który zostanie zamknięty w 2020 z powodu malejącego popytu na węgiel.

Duisburg Gateway Terminal będzie największym w Europie terminalem lądowym, którego zdolności przeładunkowe wyniosą 850 tys. TEU rocznie. DGT ma zostać uruchomiony w 2022 r. Koszt budowy wyniesie ok. 100 mln euro.

Budowa terminalu jest także odpowiedzią na prognozy dotyczace zwiększenia ruchu pociągów kontenerowych z Chin oraz współpracy z chińską spółką Cosco Shipping Logistics z grupy Cosco. Zarząd Portu Duisburg i Cosco Shipping Logistics otrzymają po 30% udziałów. Po 20 % udziałów  terminalu otrzyma natomiast szwajcarska firma logistyczna Hupac specjalizująca się w transporcie kolejowym oraz holenderska spółka żeglugi śródlądowej HTS.

Sytuacja największego portu śródlądowego w Europie, pomijając rentowność terminalu węglowego, jest w tym roku bardzo dobra.Tygodniowo dociera do niego 35-40 pociągów kontenerowych z Chin. W perspektywie kilku kolejnych lat ich liczba ma wzrosnąć do 100 tygodniowo. Port ma także ponad 130 milionów ton obrotów i połączenia wodne z portami Morza Północnego.

Duisburg Gateaway Terminal zostanie wyposażony w 12 bocznic do obsługi pociągów blokowych, sześć suwnic bramowych, pięć obszarów załadunku, trzy pirsy dla statków śródlądowych i obszar składowania kontenerów o powierzchni 6 ha. Całkowita powierzchnia DGT zajmie 24 hektary.

Większa część pociągów docierających z Chin do Duisburga przejeżdża tranzytem przez Polskę. Mimo to przychody naszego kraju z tego tytułu są nominalnie niskie, ponieważ największe zyski z usług przeładunkowych i odpraw celnych pobierają port Duisburg, działające tam spółki oraz fiskus niemiecki.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.