• <
PZT_980x120_gif_2020

Multiconsult Polska zaangażowane w budowę połączenia kolejowego do Portu Morskiego Police

Strona główna Porty, logistyka Multiconsult Polska zaangażowane w budowę połączenia kolejowego do Portu Morskiego Police
Multiconsult Polska zaangażowane w budowę połączenia kolejowego do Portu Morskiego Police - GospodarkaMorska.pl

ew

28.01.2020 Źródło: własne

Firma Multiconsult Polska podpisała z PKP PLK S.A. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie rozbudowy infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 406. Ma ona zostać połączona z Portem Morskim Police. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu „Budowa połączenia kolejowego do Portu Morskiego Police”, będącego częścią projektu pn.: Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”. Wartość umowy na projekt dokumentacji to ok. 4,2 mln zł, natomiast wstępna wartość inwestycji szacowana jest na 122 mln zł.

Celem inwestycji jest wybudowanie toru dojazdowego, który połączy stację Police z Portem Morskim Police. Będzie on zelektryfikowany jako linia drugorzędna wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Multiconsult Polska wykona dokumentację projektową na jego budowę wraz z pozyskaniem koniecznych pozwoleń i uzgodnień niezbędnych do zrealizowania robót budowlanych. Ponadto, przygotuje ona m.in. Koncepcję Programowo – Przestrzenną, projekty budowlane zawierające dokumentację geotechniczną i geologiczno-inżynierską. Multiconsult Polska dostarczy również materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz do otrzymania pozwoleń na budowę.

Po zakończonej realizacji powstanie linia kolejowa o numerze 437 od stacji Police do punktu styku z infrastrukturą kolejową przyszłej stacji Port Morski Police, nowa sieć trakcyjna wraz z konstrukcjami wsporczymi i całym wyposażeniem. Co więcej, przewidziany jest wiadukt drogowy lub kolejowy jako skrzyżowanie dwupoziomowe z ulicą w ciągu drogi wojewódzkiej nr 114.

Inwestycja poprawi atrakcyjność gospodarczą danego portu w regionie. Co więcej, wzrośnie jego konkurencyjność poprzez dostosowanie do obecnej technologii pracy operatorów i przewoźników oraz do współczesnych i planowanych potrzeb. Przedsięwzięcie wpłynie pozytywnie także na integrację zespołu portowego w morsko-lądowym korytarzu transportowym. Nowy odcinek torów poprawi potencjał przeładunkowy portu oraz spowoduje szybszą i łatwiejszą dostawę towarów. Możliwy będzie przejazd większej liczby składów.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,87 $ baryłka  3,47% 14:56
 Cyna 17958,00 $ tona 0,44% 3 sie
 Cynk 2286,00 $ tona -0,57% 3 sie
 Aluminium 1679,00 $ tona -0,36% 3 sie
 Pallad 2196,35 $ uncja  0,73% 14:52
 Platyna 980,00 $ uncja  1,98% 14:56
 Srebro 26,78 $ uncja  2,02% 14:56
 Złoto 2033,40 $ uncja  0,43% 14:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.