ew
Jak firmy mogą minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw? Co można zrobić, aby uniknąć potencjalnych kosztów związanych z zakłóceniami w łańcuchu dostaw i zapewnić zrównoważony wzrost i dobrą koniunkturę?
Przede wszystkim należy zadbać o poprawę widoczności łańcucha dostaw, identyfikację jego słabych punktów, opracowanie strategii ograniczania ryzyk, dywersyfikację dostawców i optymalizację poziomu zapasów bezpieczeństwa w celu zapewnienia stałych zdolności produkcyjnych. Dodatkowo należy proaktywne przeciwdziałać zagrożeniom cybernetycznym czy też stale wzmacniać współpracę i komunikację z partnerami.
Jak zaawansowana analityka może zmniejszyć ryzyko?
Analityka jest coraz skuteczniejszym narzędziem rozwiązywania problemów będących przyczyną zagrożeń dla łańcucha dostaw. Josh Green, dyrektor generalny i założyciel Panjivy, firmy analitycznej sektora TSL, mówi o dwóch krokach milowych jakie dokonały się w dziedzinie analizy w branży logistycznej: „Pierwszym jest świadomość. Managerowie łańcucha dostaw zaczęli rozumieć, że mogą i powinni wykorzystywać dane w sposób taki, jak wiele innych funkcji biznesowych. Drugi to rozwój uczenia maszynowego (ang. machine learning) jako narzędzia do organizowania i interpretacji danych. Można z nich wyciągnąć wiele wniosków, ale problem polega na tym, że dane dotyczące łańcucha dostaw są nieuporządkowane. Techniki uczenia maszynowego dają nam dużo lepsze możliwości organizowania danych, dzięki czemu mamy większe szanse na znalezienie cennych spostrzeżeń"
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej