Chińska Narodowa Komisja Rozwoju i Reform kontynuuje rozbudowę China-Europe Railway Express (CR Express), kluczowej inwestycji Nowego Jedwabnego Szlaku. Pomimo wybuchu i rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa prace idą zgodnie z harmonogramem.W oświadczeniu komisja podała, że 90% osób pracujących przy CR Express powróciła do pracy, a stan usług przewozowych praktycznie wrócił do poziomu sprzed wybuchu najgorszej sytuacji epidemiologicznej w Chinach.
Do końca lutego liczba przewozów kontenerowych w Chinach wzrosła o 6% w stosunku do roku poprzedniego. Chińska Komisja nazwała ten przypadek „wysoką stawką załadowanych kontenerów”.
CR Express jest niezwykle ważna przede wszystkim dla właściwego funkcjonowania portów i przewozów kontenerowych. Jest to sieć 35 głównych tras łączących porty morskie i regiony śródlądowe Chin z głównymi szlakami morskimi i rynkami zachodnimi. Chińska Narodowa Komisja Rozwoju i Reform oświadczyła, że będzie chciała jeszcze bardziej rozszerzyć CR Express, usprawnić odprawę towarów i dostępność logistyczną.
Jedwabny szlak jest również szansą na ekspansję rynków polskich za granicą.W sierpniu 2019 roku Chiny podpisały umowę z DB Schenker na rozbudowę CR Express i połączenie z niemieckim portem śródlądowym Duisberg. W ramach Jedwabnego Szlaku powstało również połączenie kolejowe, które jest wspólnym przedsięwzięciem Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, DCT Gdańsk oraz firmy
Adampol. Pierwszy pociąg z Chin przejechał przez Kazachstan, Rosję, Białoruś do terminalu Adampol w Małaszewiczach, gdzie miał miejsce przeładunek z linii szerokotorowej na wagony o europejskim rozstawie szyn - transport trafił do Gdańska w drugiej połowie listopada ub. r. Kolejny pociąg wjechał do DCT w grudniu, a od stycznia 2020 roku ruszyły regularne co tygodniowe transporty na tej trasie.