pc
W porcie w Göteborgu pojawiło się niecodzienne urządzenie. Zainstalowano tam system automatycznej kontroli trzeźwości. Rozwiązanie ma się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Sporych rozmiarów biało-niebieska maszyna pojawiła w strefie dla przybywających do Göteborga i zintegrowana jest ze szlabanem. Zautomatyzowane kontrole będą dokonywane wyrywkowo i dotyczyć będą zarówno kierowców pojazdów ciężarowych, jak i osobowych. W przypadku, gdy któryś z kierowców nie zaliczy testu, szlaban pozostanie opuszczony, a na miejsce zostanie wezwana policja.
Zgoda na montaż systemu zapadła we wrześniu 2017 r. Jest to część wspieranej przez rząd strategii „Vision Zero”, której celem jest dalsza redukcja liczby rannych oraz ofiar śmiertelnych na drogach. Zgodnie z danymi administracji państwowej, obecnie ponad 30 procent wypadków śmiertelnych na szwedzkich drogach ma związek ze spożyciem alkoholu lub narkotyków.
Szwecja należy też do krajów, gdzie obowiązują bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące sprzedaży alkoholu. Kupuje się go głównie w specjalnych sklepach kontrolowanych przez rząd. Także maksymalny dopuszczalny poziom alkoholu we krwi należy do najniższych w Europie i wynosi 0,2 promila (podobnie jak w Polsce, Norwegii i Estonii; bardziej restrykcyjne są tylko Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia).
Göteborg posiada połączenia promowe m.in. z Frederikshavn, Kilonią i Immingham.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania