pc/RZGW w Warszawie
Lodołamacze Orkan i Sokół już na wodzie. Nowo budowane jednostki dla Regionalenego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie zostały zwodowane na przełomie lipca i sierpnia tego roku w stoczni Koźle w Kędzierzynie-Koźlu. Statki będą pracowały na Zbiorniku Włocławskim.
Teraz będą trwały końcowe prace wyposażeniowe, uruchamianie systemów (np. łączności, sterowania napędem, balastowania), sprawdzanie szczelności zbiorników oraz przygotowania do prób technicznych lodołamaczy na wodzie.
Lodołamacze: czołowy Orkan o mocy 1 200 KM i liniowy Sokół o mocy 800 KM, będą wyposażone w sondę wielowiązkową, która pozwoli precyzyjnie monitorować dno zbiornika, co przyzyni się do prowadzenia dokładniejszych prac utzrymaniowych. Dodatowo na jednostkach zostaną zainstalowane panele fotoelektryczne – wpłynie to na zmniejszenie zużycia prądu, głównie podczas postoju. Dodatkowo jednostki będą wyposażone w oświetlenie LED i silniki spalinowe spełniające obowiązujące normy środowiskowe. Lodołamacze będą też peniły funkcje holowników.
Projekt budowy lodołamaczy realizowany jest od 2016 roku i zakończy się w 2020 roku. Jednostki mają być gotowe i dostarczone do Włocławka do 15 listopada 2019 roku. Celem budowy lodołamaczy jest prowadzenie osłony przeciwpowodziowej w sezonie zimowym na Zbiorniku Włocławskim.
Koszt projektu „Budowa 2 lodołamaczy dla potrzeb zimowej osłony przeciwpowodziowej na terenie działania RZGW w Warszawie” to 37.087.394,23 PLN, z czego dofinansowanie w ramach POIiŚ oś priorytetowa II, działania 2.1 ze środków UE wynosi 31.520.103,10 PLN.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze