sons/offshore-energy
Australijski Urząd ds. Bezpieczeństwa Morskiego (AMSA) poinformował, że kapitan APL England - kontenerowca, który stracił około 50 kontenerów w okolicach Sydney, został oskarżony.
Jak poinformowano, zarzuty odnoszą się do zanieczyszczenia i szkód w australijskim środowisku morskim w wyniku złego załadunku kontenerów.
Dyrektor generalny AMSA, Allan Schwartz, powiedział, że postawienie zarzutów kapitanowi statku jest bardzo istotne.
„To i inne zdarzenia przypominają nam o ważnej roli, jaką kapitan statku odgrywa w zapewnianiu bezpiecznej eksploatacji statków pływających po naszych wodach i nie niszczenia naszego środowiska morskiego”.
„Dzisiejsze działania nie powinny umniejszać odpowiedzialności właściciela statku APL Singapore, ubezpieczyciela Steamship Mutual i operatora ANL, którzy ponoszą odpowiedzialność za usunięcie skutków tego incydentu” - dodał Schwartz.
„Z zadowoleniem obserwujemy działania ANL, którzy angażują kontrahentów do przeprowadzenia czyszczenia linii brzegowej i odzyskania niektórych pływających kontenerów, ale skutki tego incydentu mogą potrwać miesiące, jeśli nie lata, i oczekujemy, że te wysiłki zostaną utrzymane tak długo, jak będzie to potrzebne."
Schwartz powiedział, że statek pozostaje zatrzymany w porcie w Brisbane i nie zostanie zwolniony, dopóki jego poważne braki nie zostaną zniwelowane.
AMSA nałożyła na właściciela statku dodatkowe wymaganie, które musi zostać spełnione, zanim statek zostanie zwolniony z aresztu.
„To działanie ma na celu zabezpieczenie finansowe od ubezpieczycieli w wysokości 22 milionów AUD. Zapewnia to zobowiązanie, że naprawią wszystkie skutki tego incydentu. To 22 miliony AUD pokrywa szacunkowe koszty, w tym koszty sprzątania”- poinformował Schwartz.
Okręt pod banderą Singapuru utracił kontenery po chwilowej utracie zasilania na pełnym morzu, około 73 kilometrów na południowy wschód od Sydney. 5 780 TEU wypłynęło następnie do Brisbane, aby sprawdzić i zabezpieczyć pozostałe kontenery.
Dochodzenie AMSA w sprawie incydentu jest w toku.
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
Gróbarczyk: program Batory nie został zahamowany
UWAGA: karalność za przestępstwa karnoskarbowe bez przedawnienia? - projekt przepisów
Czy W/NOR obowiązuje w roku 2021? - ubezpieczenie społeczne marynarzy pracujących pod banderą norweską
Szlak Legendy Morskiej Gdyni - darmowe podcasty
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Ropa brent | 55,45 $ | baryłka | -1,32% | 18:54 |
Cyna | 21740,00 $ | tona | 0,65% | 20 sty |
Cynk | 2684,00 $ | tona | 1,21% | 20 sty |
Aluminium | 1976,00 $ | tona | 1,28% | 20 sty |
Pallad | 2362,50 $ | uncja | -0,25% | 18:54 |
Platyna | 1110,20 $ | uncja | -2,33% | 18:54 |
Srebro | 25,55 $ | uncja | -1,73% | 18:54 |
Złoto | 1854,70 $ | uncja | -0,81% | 18:54 |