• <
PZT_1100x200_gif_2020

Wielkie nadzieje Stena Line w związku z uruchomieniem połączenia Halmstad-Grenaa

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wielkie nadzieje Stena Line w związku z uruchomieniem połączenia Halmstad-Grenaa
Wielkie nadzieje Stena Line w związku z uruchomieniem połączenia Halmstad-Grenaa - GospodarkaMorska.pl

Stena Line podchodzi optymistycznie do kwestii przeniesienia operacji z Varberga do Halmstad. Podobnie zresztą jak władze portu w Halmstad, do którego armator przeprowadzi się z Varberga.

Szwedzki armator wierzy, że zabieg przeniesienia działalności do Halmstad nie tylko zakończy się sukcesem, ale także, że połączenie Halmstad-Grenaa będzie się w najbliższej przyszłości dynamicznie rozwijać. To dlatego już dziś coraz głośniej mówi się o tym, że trasa ta będzie obsługiwana nie przez jeden statek, jak ma to miejsce obecnie na linii Varberg-Grenaa, ale aż przed dwie jednostki.

7 grudnia odbyło się spotkanie dotyczące szczegółów operacji przekierowania przez Stena Line działalności z Varberga do odległego o ok. 60 kilometrów Halmstad – oba porty są zresztą pod zarządem Halland Ports. Już teraz w tym drugim porcie zaczynają są ważne inwestycje, które pozwolą na sprawną obsługę promów przewoźnika. Cała infrastruktura – terminal, rampa, bramy, budynek do obsługi klientów – ma być gotowa do końca 2019 r. Wartość inwestycji zamknie się w kwocie 130 milionów koron szwedzkich (ok. 54 milionów złotych).

Pierwsze rejsy z wykorzystaniem nowej infrastruktury na trasie Halmstad-Grenaa mają zostać wykonane w lutym 2020 r. Tony Michaelsen ze Stena Line wyraził nadzieję, że połączenie będzie się cieszyło szczególnie dużym powodzeniem wśród Duńczyków. Potencjał jest tak duży, że już dziś nie można wykluczyć, że poza promem Stena Nautica, który będzie kursował na trasie Halmstad-Grenaa, w 2022 r. dołączy do niego drugi prom.

Przeniesienie działalności przez Stena Line z Varberga do Halmstad stało się koniecznością. Armator nie będzie mógł dłużej pływać z Varberga z uwagi na zmianę planów zagospodarowania przestrzeni, w której dziś funkcjonuje terminal promowy w tym szwedzkim porcie – w miejscu tym ma powstać nowa dzielnica o nazwie Vasterport.

– Zaplanowana przez miasto zmiana sprawiła, że nie mogą dłużej zostać w Varbergu. Ale oboje – zarówno my, jak i Stena – jesteśmy bardzo zadowoleni z tej nowej umowy. To wspaniałe móc stworzyć im warunki dalszego rozwoju w regionie oraz w ramach naszej firmy – powiedział Björn Alvengrip, dyrektor Halland Ports.

Dla Stena Line obsługa połączeń z Halmstad nie będzie niczym nowym. Przewoźnik obsługiwał już połączenia z tego miasta w latach 80. i 90. Wówczas jeszcze pod marką Lion Ferry.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32425,00 $ tona 0,09% 5 maj
 Cynk 2935,00 $ tona -0,81% 5 maj
 Aluminium 2446,00 $ tona 0,49% 5 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.