pc
W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do roku 2025 realizowane są 92 inwestycje wartości 48,7 mld zł. Długość budowanych tras to 1250 km - wynika z rządowej informacji o stanie realizacji programu.
Jak podano w informacji, zakończono budowę 19 zadań o wartości 6,76 mld zł i długości ok. 205 km. Z kolei w trakcie postępowań przetargowych znajduje się 51 zadań o wartości 27,95 mld zł i długości ok. 694 km, a na przetarg oczekują zadania o wartości 50,74 mld zł.
Rada Ministrów przyjęła w połowie lipca tego roku aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W programie zwiększono limit wydatków na infrastrukturę drogową do 135 mld zł ze 107 mld zł.
W przyjętej aktualizacji zapewnione zostało dodatkowe finansowanie dla inwestycji znajdujących się w korytarzu Via Carpatia, tj. cały przebieg drogi ekspresowej S19 na terenie Polski. Innymi inwestycjami są te wspierające korytarz Via Carpatia, takie jak: budowa autostrady A2 od Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej czy budowa S17 od miasta Piaski do granicy państwa z Ukrainą w Hrebennym. Uzupełniono również sieć o brakujące i ważne z punktu widzenia strategicznego odcinki, takie jak np. odcinki S3: początkowy pomiędzy Troszynem a Świnoujściem oraz końcowy pomiędzy Bolkowem a granicą państwa w Lubawce.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny