jk
Viking planuje zbudować pierwszy na świecie wycieczkowiec zasilany ciekłym wodorem. Statek powstanie na podstawie projektu istniejącego wycieczkowca Viking Sun. Nowa jednostka będzie mierzyła 230 metrów długości i pomieści ponad 900 pasażerów i 500 załogantów.
Jak dotąd płynny wodór nigdy nie był używany jako paliwo morskie. - Jednym z wyzwań technologicznych będzie utrzymanie paliwa w temperaturze minus 253 stopni, aby nie wyparowało. Wodór jest także bardzo wybuchowym gazem, ochrona przed jego wyciekami będzie ważną częścią wymogów bezpieczeństwa dla tego typu paliwa – przyznają przedstawiciele armatora.
Obecnie ciekły wodór nie jest produkowany w Europie na dużą skalę, przedstawiciele Viking Cruises poinformowali jednak, że są w kontakcie ze Statoil i wodór będzie wytwarzany w norweskiej rafinerii.
Armator ogłosił swoje plany w piątek na konferencji „Bezpieczeństwa na morzu”, która miała miejsce norweskim Haugesund.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody