jk
Viking planuje zbudować pierwszy na świecie wycieczkowiec zasilany ciekłym wodorem. Statek powstanie na podstawie projektu istniejącego wycieczkowca Viking Sun. Nowa jednostka będzie mierzyła 230 metrów długości i pomieści ponad 900 pasażerów i 500 załogantów.
Jak dotąd płynny wodór nigdy nie był używany jako paliwo morskie. - Jednym z wyzwań technologicznych będzie utrzymanie paliwa w temperaturze minus 253 stopni, aby nie wyparowało. Wodór jest także bardzo wybuchowym gazem, ochrona przed jego wyciekami będzie ważną częścią wymogów bezpieczeństwa dla tego typu paliwa – przyznają przedstawiciele armatora.
Obecnie ciekły wodór nie jest produkowany w Europie na dużą skalę, przedstawiciele Viking Cruises poinformowali jednak, że są w kontakcie ze Statoil i wodór będzie wytwarzany w norweskiej rafinerii.
Armator ogłosił swoje plany w piątek na konferencji „Bezpieczeństwa na morzu”, która miała miejsce norweskim Haugesund.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania