• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Umowa na budowę mostu przez Odrę w Milsku podpisana

jk

04.09.2017 10:53 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Umowa na budowę mostu przez Odrę w Milsku podpisana

Partnerzy portalu

Umowa na budowę mostu przez Odrę w Milsku podpisana - GospodarkaMorska.pl

Zarząd Dróg Wojewódzkich (ZDW) w Zielonej Górze podpisał umowę na budowę mostu przez Odrę w Milsku, wraz z wykonaniem nowego przebiegu drogi woj. nr 282 łączącej przeprawę z siecią dróg w tym rejonie. To największa inwestycja drogowa w historii samorządu regionu.

„Przewidujemy, że proces projektowy potrwa 16 miesięcy, a pierwsze prace budowlane ruszą wiosną 2019 r." – powiedział w poniedziałek PAP dyr. ZDW w Zielonej Górze Paweł Tonder.

Zadanie w formule zaprojektuj i wybuduj wykona za 73 mln zł firma z polskim kapitałem Mota-Engil Central Europe SA. Celem inwestycji jest poprawa układu komunikacyjnego w centralnej części Lubuskiego.

Parametry budowli i dróg dojazdowych do mostu pozwolą na prowadzenie zarówno ruchu osobowego, jak i ciężkiego transportu. Jest to niezwykle ważne dla lokalnych samorządów, gdyż podnosi ich walory inwestycyjne.

"Liczymy, że nowa przeprawa ożywi rozwój gospodarczy w tej części naszego regionu. Do tego poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania” – powiedział PAP Tonder.

Funkcjonująca obecnie w Milsku przeprawa promowa powoduje olbrzymie utrudnienia. Na tym odcinku brakuje mostów drogowych przez Odrę. Dwa najbliższe - w Nowej Soli i Cigacicach - dzieli w linii prostej 27 km.

Zgodnie z umową, wykonawca jest zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a następnie wykonania robót.

Spółka Mota-Engil Central Europe SA ma 42 miesiące na realizację wszystkich prac, zarówno projektowych, jak i budowlanych. Nowy most w Milsku ma zostać oddany do użytku w marcu 2021 r.

W ramach inwestycji do tego czasu powstanie ok. 9 km nowej drogi wojewódzkiej o szerokość jezdni 7 m, każdy pas ruchu po 3,5 m oraz pięcioprzęsłowy most przez Odrę o długości ok. 380 m. Wzdłuż drogi będzie zapewniona możliwość przejazdu rowerem z wykorzystaniem dróg dojazdowych oraz ścieżek rowerowych.

Inwestycja zostanie dofinansowana z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, w wysokości 73,95 mln zł, w tym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) - 59,01 mln zł oraz budżetu państwa - 14,94 mln zł

Przy tej inwestycji wystąpiła duża różnica między szacowanym kosztem, a kwotą zaproponowana w przetargu. Samorząd regionu, któremu podlega ZDW, przygotował na to zadanie ok. 107 mln zł, finalnie wyda prawie 34 mln zł mniej. Te pieniądze pozwolą na realizację innych pilnych inwestycji drogowych, m.in. budowę obwodnicy Droszkowa.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.