pc/MGMiŻŚ
Jerzy Materna, sekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wziął udział w konferencji NaviRail 2017 organizowanej 18- 19 października w Szczecinie.
Podczas otwarcia konferencji minister Materna podziękował za zaproszenie na konferencję i przedstawił prezentację na temat rozwoju transportu wodnego śródlądowego.
„Chciałbym zaznaczyć, że Ministerstwo jest zainteresowane udziałem w międzygałęziowych platformach współpracy, mających na celu zrównoważony rozwój całego sektora transportu. Jednym z naszych głównych zadań jest obecnie odbudowa i rozwój transportu wodnego śródlądowego. Należy podkreślić, że przy normalnym rozwoju tej gałęzi transportu ma ona swoje ugruntowane miejsce w łańcuchu logistycznym. Jej najważniejszą funkcją powinno być przede wszystkim sprawne łączenie portów morskich z zapleczem, przy jednoczesnym uzupełnianiu się z innymi gałęziami transportu, takimi jak: transport kolejowy.”- powiedział w swoim wystąpieniu minister Jerzy Materna.
Konferencja NaviRail 2017, organizowana m.in. przez Kurier Kolejowy, w założeniu ma być platformą współpracy i wymiany poglądów pomiędzy środowiskami związanymi z transportem kolejowym, drogowym, żeglugą morską i śródlądową, portami morskimi i śródlądowymi, a także centrami logistycznymi. Jej celem jest wypracowanie wspólnego stanowiska dla całego sektora transportu.
W konferencji przewidziano panele dyskusyjne, w których wezmą udział przedstawiciele MGMiŻŚ, m. in: efektywność ekonomiczna współczesnym łańcuchów transportowych; inwestycje w infrastrukturę transportową stymulatorem gospodarki.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny