• <
ATC_CARGO_TOP

Systemy uzdatniania wód balastowych od Alfa Laval na statkach PŻM

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Systemy uzdatniania wód balastowych od Alfa Laval na statkach PŻM
Systemy uzdatniania wód balastowych od Alfa Laval na statkach PŻM - GospodarkaMorska.pl

jk

02.07.2017 Źródło: własne

Polska Żegluga Morska podpisała umowę z firmą Alfa Laval Polska sp. z o.o. dotyczącą dostarczenia na statki PŻM systemów uzdatniania wód balastowych. Zakresem dostawy objętych jest osiem systemów PureBallast 3.1 USCG z zamiarem rozszerzenia kontraktu na cały zakres floty. Systemy uzyskały akceptację zarówno IMO jak i amerykańskiego Coast Guard.

Systemy PureBallast 3.1 3000 m3/h będą przeznaczone dla statków: Karpaty, Sudety, Beskidy, Tatry, natomiast systemy PureBallast 3.1 1500 m3/h, dla statków: Podlasie, Pomorze, Kaszuby,  Roztocze.

Systemy będą dostarczone do magazynu lądowego PŻM w Szczecinie między grudniem 2017 r. a wrześniem 2018 r. i przekazywane sukcesywnie do instalacji podczas remontów dokowych statków w Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Pracownicy Alfa Laval będą asystować w trakcie montażu systemu.

Konieczność montażu systemów uzdatniania wód balastowych wynika z wejścia w życie z dniem 8 września 2017 r Konwencji o Kontroli i Postępowaniu ze Statkowymi Wodami Balastowymi i Osadami (BWM Convention) Międzynarodowodej Organizacji Morskiej (IMO).

Firma Alfa Laval posiada centra serwisowe w portach w Szanghaju, Singapurze, Dubaju, Rotterdamie i Houston. W polskich portach Alfa Laval Polska umożliwia realizację usługi przez polskich inżynierów serwisu.

Alfa Laval to jeden ze światowych pionierów prac badawczych i konstrukcji systemów uzdatniania wód balastowych. Główną przeszkodą okazało się takie dobranie czynnika unieszkodliwiającego organizmy morskie by był on skuteczny w różnych warunkach, w jakich pracuje statek (stopień zasolenia, temperatura wody itd.), a z drugiej strony wypuszczony do lokalnego środowiska wodnego nie spowodował jego zanieczyszczenia.

Stopień skuteczności systemów (wielkość ogranizmów morskich i ich gęstość na jednostkę pojemności) określona jest zapisami w Konwencji IMO i w oddzielnych - znacznie bardziej rygorystycznych - przepisach U.S. Coast Guard. Systemy Alfa Laval spełniają warunki obu tych organizacji.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32925,00 $ tona -0,77% 15 cze
 Cynk 2986,00 $ tona -1,87% 15 cze
 Aluminium 2458,00 $ tona -1,84% 15 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.