• <
HARTWIG SZCZECIN

Systemy uzdatniania wód balastowych od Alfa Laval na statkach PŻM

jk

02.07.2017 06:38 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Systemy uzdatniania wód balastowych od Alfa Laval na statkach PŻM
Systemy uzdatniania wód balastowych od Alfa Laval na statkach PŻM - GospodarkaMorska.pl

Polska Żegluga Morska podpisała umowę z firmą Alfa Laval Polska sp. z o.o. dotyczącą dostarczenia na statki PŻM systemów uzdatniania wód balastowych. Zakresem dostawy objętych jest osiem systemów PureBallast 3.1 USCG z zamiarem rozszerzenia kontraktu na cały zakres floty. Systemy uzyskały akceptację zarówno IMO jak i amerykańskiego Coast Guard.

Systemy PureBallast 3.1 3000 m3/h będą przeznaczone dla statków: Karpaty, Sudety, Beskidy, Tatry, natomiast systemy PureBallast 3.1 1500 m3/h, dla statków: Podlasie, Pomorze, Kaszuby,  Roztocze.

Systemy będą dostarczone do magazynu lądowego PŻM w Szczecinie między grudniem 2017 r. a wrześniem 2018 r. i przekazywane sukcesywnie do instalacji podczas remontów dokowych statków w Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Pracownicy Alfa Laval będą asystować w trakcie montażu systemu.

Konieczność montażu systemów uzdatniania wód balastowych wynika z wejścia w życie z dniem 8 września 2017 r Konwencji o Kontroli i Postępowaniu ze Statkowymi Wodami Balastowymi i Osadami (BWM Convention) Międzynarodowodej Organizacji Morskiej (IMO).

Firma Alfa Laval posiada centra serwisowe w portach w Szanghaju, Singapurze, Dubaju, Rotterdamie i Houston. W polskich portach Alfa Laval Polska umożliwia realizację usługi przez polskich inżynierów serwisu.

Alfa Laval to jeden ze światowych pionierów prac badawczych i konstrukcji systemów uzdatniania wód balastowych. Główną przeszkodą okazało się takie dobranie czynnika unieszkodliwiającego organizmy morskie by był on skuteczny w różnych warunkach, w jakich pracuje statek (stopień zasolenia, temperatura wody itd.), a z drugiej strony wypuszczony do lokalnego środowiska wodnego nie spowodował jego zanieczyszczenia.

Stopień skuteczności systemów (wielkość ogranizmów morskich i ich gęstość na jednostkę pojemności) określona jest zapisami w Konwencji IMO i w oddzielnych - znacznie bardziej rygorystycznych - przepisach U.S. Coast Guard. Systemy Alfa Laval spełniają warunki obu tych organizacji.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39475,00 $ tona -1,13% 2 gru
 Cynk 3293,00 $ tona -0,06% 2 gru
 Aluminium 2654,00 $ tona -0,56% 2 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.