Stena Line ogłosiła, że będzie koncentrować się na rozbudowie istniejącego połączenia promowego z portu Dublin, podczas gdy w tym samym czasie potwierdziła , że wycofuje swoje usługi z portu Dun Laoghaire świadczone za pomocą HSS Stena Explorer.
Stena Line obsługiwała połącznie z Dun Laoghaire do Holyhead od 1995 roku. Po latach sukcesów na trasie (ponad 1,7 miliona pasażerów w szczycie sezonowym roku 1998), liczba pasażerów i samochodów dramatycznie spadła. W 2014 roku było mniej niż 200 000 osób podróżujących promami z portu Dun Laoghaire. Stanowiło to spadek przewozów o ponad 90 procent , przez co trasa stała się nieopłacalna ekonomicznie.
Wielkość przewozów pasażerskich i samochodowych z portu Dublin zaczęła wyprzedzać wielkość przewozów z portu Dun Laoghaire już w 2008 roku.
Pod koniec lutego Stena Line wprowadzi dodatkową jednostkę, Stena Superfast X, na trasie z Dublina, podczas gdy szybka HSS Stena Explorer został wycofany z eksploatacji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania