Polska Żegluga Morska jest jednym z dwóch największych armatorów na świecie, który dysponuje flotą przystosowaną do pływania po Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Po dwumiesięcznej zimowej przerwie statki wracają na amerykański szlak.
Wielkie Jeziora Północnoamerykańskie to system połączonych ze sobą cieśnin, rzek i kanałów, w jego skład wchodzą jezioro Górne, Huron, Michigan, Erie i Ontario. Nie wszystkie okręty są przystosowane, aby pływać po tych wodach. Statki, które mogą wpływać na Wielkie Jeziora Amerykańskie muszą być węższe, aby zmieścić się w śluzach, są też zwykle dłuższe, niż inne tego typu jednostki. PŻM ma w swoim składzie 13 statków przeznacznonych do takich wypraw.
Jednostki PŻM wożą blachy z Holandii do Stanów Zjednoczonych. Samochody produkowane w USA są zrobione z blach przywiezionych przez jednostki Polskiej Żeglugi Morskiej. W drodze powrotnej wracając ze szlaków PŻM zabiera zboża, które wiezione jest do Europy. Przez okres zimy żegluga na wodach Wielkich Jezior jest wstrzymywana, lecz mimo tego, że sezon się już zaczął statki pływają w utrudnionych warunkach. Z powodu niekorzystnych warunków meteorologicznych, w tym zalodzenia żegluga odbywa się w konwojach i tylko w dzień, gdyż nie rozstawiono jeszcze znaków nawigacyjnych. Statki mogą płynąć nie dalej, niż do Montrealu.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 64 statki o łącznej nośności 2,3 mln dwt., w tym 58 masowców, 2 zbiornikowce do przewozu płynnej siarki oraz 4 promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Armator jest również światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki. Obok podstawowej formy działalności tj. przewozów masowych, przedsiębiorstwo z powodzeniem realizuje m.in. - poprzez swoją spółkę Unity Line - żeglugę promową na Bałtyku. Jest właścicielem najnowocześniejszego kompleksu biurowo-hotelowego w Szczecinie – „Pazim”, a także części reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego, skąd prowadzi żeglugę białą flotą.
Obecnie PŻM realizuje program odnowy tonażu, który zakłada wybudowanie do 2015 roku 34 nowych masowców.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek