Córka generała Władysława Andersa jest pozytywnie nastawiona do propozycji bycia matką chrzestną statku „Szare Szeregi” budowanego dla PŻM.
Statek powstaje w chińskiej stoczni Yangfan. Łącznie stocznia Yangfan zbuduje dla PŻM 12 jednostek z tej serii i będą one przekazywane armatorowi w odstępach około sześciotygodniowych. Do eksploatacji wszedł już pierwszy masowiec z tej serii, "Armia Krajowa".
W innej chińskiej stoczni - Yangzijiang, powstanie pozostałych osiem statków obecnego programu inwestycyjnego PŻM. Będą to tzw. jeziorowce o nośności 36 500 DWT.
„Szare Szeregi” to klasyczny masowiec, a więc statek do przewozu takich ładunków jak zboża, węgiel czy ruda żelaza. Jednostka ma długość ok. 190 metrów i nośność 38 500 DWT. Statek ma podwójne poszycie oraz 5 ładowni typu "box" o szerokich lukach ładunkowych. Wyposażony jest w 4 dźwigi ładunkowe wraz z chwytakami do ładunków sypkich.
Statki typu „Szare szeregi” są rozwinięciem, dobrze się sprawdzających we flocie PŻM, jednostek 38 000 DWT typu "Kujawy", ale będą bardziej ekonomiczne w kwestii zużycia paliwa (nowocześniejsze silniki główne, zoptymalizowany kształt kadłuba, zainstalowane na rufie naprowadzające płetwy przedśrubowe).
Kolejne z serii będą nosić imiona: "Legiony Polskie" i "Solidarność".
Anna Maria Anders – polska polityk i działaczka polonijna, od 2016 r. sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i pełnomocnik prezesa Rady Ministrów do spraw dialogu międzynarodowego, senator IX kadencji, od stycznia do marca 2016 przewodnicząca Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa. Urodziła się 22 listopada 1950, jak córka generała Władysława Andersa. W 1986 r. jej mężem został amerykański pułkownik Robert Costa, z którym ma syna Roberta Władysława. Posiada obywatelstwo brytyjskie, amerykańskie oraz polskie.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych