• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Rail Baltica: Wiosną 2018 r. przetarg na budowę odcinka Czyżew-Białystok

pc

19.09.2017 16:50 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Rail Baltica: Wiosną 2018 r. przetarg na budowę odcinka Czyżew-Białystok
Rail Baltica: Wiosną 2018 r. przetarg na budowę odcinka Czyżew-Białystok - GospodarkaMorska.pl

Wiosną 2018 r. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na budowę ok. 70-km odcinka Rail Baltica Czyżew-Białystok - poinformowała we wtorek spółka na konferencji w Białymstoku.

PKP PLK otrzymują obecnie projekty budowlane dla tej inwestycji - poinformował zastępca dyrektora rejonu centralnego PKP PLK Krzysztof Pietras.

Modernizacja odcinka Czyżew-Białystok ma kosztować ok. 1,6 mld zł i będzie jedną z najtrudniejszych na Rail Baltica - dodał Pietras. Trasa Czyżew-Białystok ma być gotowa na przełomie lat 2020-21. Pieniądze na tę inwestycję - pochodzą z UE z programu CEF "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility).

Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Warszawa-Białystok podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać mniej niż dwie godziny, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h, towarowe 120 km/h. Podróż ma być bezpieczniejsza, bardziej komfortowa. Nowoczesna infrastruktura ma także przyczynić się do rozwoju regionu.

Rail Baltica to międzynarodowa trasa kolejowa z Berlina przez Warszawę do Helsinek. W Polsce prace obejmują 341 km od Warszawy przez Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk do Trakiszek na granicy z Litwą.

Krzysztof Pietras poinformował, że gotowy jest 66-km odcinek Warszawa-Sadowne (prace kosztowały ok. 1,5 mld zł), od sierpnia 2017 r. trwają prace na odcinku Sadowne-Czyżew (koszt ok. 1 mld zł). Inwestycje są dofinansowane z UE. Poinformował, że w 2018 r. ruch od Sadownego do Czyżewa powinien się już odbywać po jednym nowym torze, całość ma być gotowa w 2019 r.

Pietras podał, że prace na 70-km odcinku Czyżew-Sadowne będą wymagały zamknięcia jednego toru, co będzie oznaczało utrudnienia, ale zanim to się stanie, będą wyremontowane tzw. linie objazdowe zapasowe: Ostrołęka-Łapy, Siedlce-Siemianówka, Białystok-Czeremcha oraz Hajnówka-Lewki. Ruch na trasie Białystok-Czeremcha ma być wznowiony w listopadzie. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć tamtędy z prędkością 120 km/h.

Budowa Rail Baltica na odcinku od Białegostoku do Ełku jest planowana na drugą połowę 2020 r. Prace miałyby się zakończyć w 2023 r. Dopiero po ich zakończeniu planowana jest modernizacja ostatniego polskiego odcinka Ełk-Trakiszki. Całość ma być gotowa w 2025 r. - przekazał Pietras.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39575,00 $ tona 1,67% 18 paź
 Cynk 3814,00 $ tona 0,53% 18 paź
 Aluminium 3179,00 $ tona 0,54% 18 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.