pc/mib.gov.pl
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel we wtorek wziął udział w Rail Baltica Global Forum w Tallinie (Estonia).
– Rail Baltica może być skuteczną odpowiedzią na wyzwanie, jakim jest zwiększenie roli transportu kolejowego – powiedział podczas panelu dyskusyjnego ma temat wpływu Korytarza TEN-T Morze Północne-Bałtyk na sektor transportu Europy Północno-Wschodniej wiceminister A. Bittel.
Podkreślił, że priorytetem polskiego rządu jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju szlaków tranzytowych, zarówno na osiach wschód-zachód, jak i północ-południe.
– Realizacja projektu Rail Baltica ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Polski i państw bałtyckich. Dzięki niemu regiony położone na trasie szlaku będą miały szansę na bardziej dynamiczny rozwój. Realizacja projektu na terenie Polski jest już bardzo zaawansowana, a odcinek od Ełku do granicy z Litwą jest przedmiotem długotrwałych i bardzo dokładnych analiz. Przeniesienie części potoków transportowych na kolej powinno być poprzedzone rzetelnymi analizami kosztów i korzyści, aby możliwe było uzyskanie solidnych podstaw ekonomicznych dla realizacji i utrzymania projektu w przyszłości. Dlatego kwestią zasadniczą jest umiejętne podjęcie decyzji o parametrach infrastrukturalnych, tak aby obecne i kolejne pokolenia mogły w sposób optymalny wykorzystywać jego potencjał przewozowy – stwierdził wiceminister.
Polski odcinek Rail Baltica to linia E75 na odcinku Warszawa-Białystok-Ełk-Trakiszki-granica państwa z Litwą o długości ok. 340 km, zaś długość całego szlaku Rail Baltica między Warszawą a Tallinem wynosi ok. 1000 km. Jednocześnie szlak Rail Baltica na terenie Polski stanowi część korytarza transportowego Morze Północne – Bałtyk, który poprzez linię kolejową E20 łączy Polskę z Niemcami i państwami Beneluksu.
Forum zorganizowała RB Rail, spółka joint venture Litwy, Łotwy i Estonii, która nadzoruje realizację inwestycji na tej trasie na odcinku przebiegającym przez terytoria tych państw.
Pełno statków z rosyjskim węglem. Europa kupuje na zapas
Port w Gdyni i Tallinie będą wspólnie rozwijać gospodarkę wodorową
Brytyjczycy chcą lądowych punktów ładowania statków
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Niemcy pomogą Ukrainie w transporcie zboża? Chcą połączeń z Morzem Północnym, Morzem Czarnym i Morzem Śródziemnym
Ćwiczenia Defender Europe w porcie Szczecin [ZDJĘCIA]
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34250,00 $ | tona | 0,29% | 25 maj |
Cynk | 3749,00 $ | tona | -0,50% | 25 maj |
Aluminium | 2829,00 $ | tona | -1,77% | 25 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |