Spółki żeglugowe zajmujące się przewozem kontenerów mają na koncie duże zadłużenia, choć nie tak wielkie jak jeszcze 2 lata temu – informuje amerykańska firma konsultingowa AlixPartners.
Amerykanie powołują się na badania wyników finansowych 15 anonimowych przewoźników, którzy kończyli swój rok finansowy 30 września zeszłego roku. Zadłużenie tych firm spadło ze 107 mld do 91 mld dolarów w porównaniu z 2013 r.
Powodem tak dużych strat były nadmierne koszty paliwa i amortyzacji. Spadły także przychody tych firm, ze względu na dużą konkurencję, a co za tym idzie przymusowej obniżki cen.
AlixPartners wydali szereg rad dla armatorów dotkniętych tych problemem. Przede wszystkim powinni oni koncentrować się na swojej głównej działalności, a pozbyć się (zezłomować lub sprzedać) jednostki dodatkowe, które są mniej efektywne. Powinni także rozsądniej podejmować decyzje dotyczące tras i załadunku. Pomocne w tym mają być rozwiązania informatyczne, które pozwalają programować, przechowywać i przetwarzać większe zestawy danych o ładunkach i trasach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął