ew
Przeładunki w polskich portach morskich w październiku tego roku wzrosły w stosunku do października roku poprzedniego o 13,8 proc., do 7,8 mln ton, a w okresie styczeń–październik wzrosły o 19,2 proc. do 74,7 mln ton ładunków - poinformował we wtorek GUS.
"Znacznie wzrosły obroty pozostałymi ładunkami drobnicowymi (o 59,6 proc.). Przeładowano więcej kontenerów – o 16,9 proc., ładunków masowych ciekłych – o 12,4 proc. (w tym ropy naftowej i przetworów naftowych – o 4,6 proc. więcej), ładunków masowych suchych – o 9,7 proc. (przy spadku przeładunku węgla i koksu – o 27,4 proc.) oraz ładunków tocznych – o 1,5 proc." - poinformował GUS.
Urząd podał, że w większości głównych portów w październiku tego roku obserwowano wzrost obrotów ładunkowych w skali roku. Wyjątkiem jest portu Police, gdzie wystąpił spadek o 6 proc. do 0,1 mln ton.
Według GUS w październiku znacznie wzrosła wielkość obrotów ładunkowych w porcie Świnoujście (o 40 proc. do 1,7 mln ton). Wzrost obrotów ładunkowych odnotowano także w porcie Szczecin (o 20,7 proc. do 0,8 mln ton), Gdynia (o 12,1 proc. do 1,8 mln ton) i Gdańsk (o 3,9 proc. do 3,3 mln ton).
Według danych GUS w okresie pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku w portach morskich przeładowano 74,7 mln ton ładunków, czyli o 19,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny