Kapitanat Portu w Szczecinie zabrania cumowania statków przy nabrzeżu barkowym na terenie Stoczni Szczecińskiej. To najważniejsze nabrzeże na ternie stoczni. Znajduje się przy pochylni Wulkan.
Tam z użyciem największej suwnicy odbywa się załadunek konstrukcji stalowych wyprodukowanych na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Zamknięcie nabrzeża oznacza wstrzymanie eksportu.
Grzegorz Huszcz - prezes Parku Przemysłowego, czyli spółki zarządzającej terenami Stoczni Szczecińskiej - jest załamany. Dotychczas do tego nabrzeża mogły przybijać statki i odbierać wyprodukowane w Szczecinie wielkogabarytowe konstrukcje stalowe. Teraz Kapitanat Portu, parę dni przed przypłynięciem statku, który ma zabrać ładunek, nie wyraził zgody na cumowanie przy nabrzeżu barkowym. Specjalistyczna jednostka ma przypłynąć w sobotę. Prezes Parku Przemysłowego przyznaje, że kwestie administracyjne związane z użytkowaniem nabrzeża nie są uregulowane, ale dodaje, że procedury są w toku.
Czekamy na stanowisko Urzędu Morskiego, który nadzoruje pracę Kapitanatu Portu w Szczecinie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek