PMK
Wzrost wolumenu kontenerów nie wystarczył portowi w Rotterdamie do zanotowania dobrego wyniku w 1 połowie tego roku. Mocne spadki w przeładunkach towarów masowych dały ogólny wynik 232,8 mln ton, o 2,2 proc. mniej niż rok temu w tym samym okresie.
Spadek w towarach masowych dotyczył głównie przeładunków węgla, ropy naftowej i produktów na bazie minerałów takich jak olej opałowy. Wyniki finansowe portu pozostały prawie niezmiennie z zyskiem na poziomie 126,1 mln euro.
- Przeładunek węgla spadł z powodu, między innymi, zamknięcia elektrowni na węgiel, niższej produkcji energii przez wciąż eksploatowane zakłady i zmniejszenia przepływu koksu dla przemysłu stalowego. Wzrosty odnotowano za to w przeładunkach LNG i biomasy, które ponad dwukrotnie zwiększyły się w porównaniu z wielkością sprzedaży w tym samym okresie ubiegłego roku – czytamy w oświadczeniu portu.
Port spodziewa się trudnego drugiego półrocza ze względu na wprowadzenie przez największe gospodarki świata taryf importowych, które zakłócają globalny handel i dlatego są złe dla globalnej gospodarki.
- Ponadto nie jest pewne, czy negocjacje między Unią Europejską a Zjednoczonym Królestwem doprowadzą do zawarcia nowej umowy handlowej po Brexicie. Oba wydarzenia sprawiają, że perspektywy dalszego wzrostu światowego handlu są niepewne. Wahania przeładunków w porcie w Rotterdamie nie byłyby na razie, jak się wydaje, spowodowane ostatnimi ograniczeniami handlowymi, których wpływ będzie odczuwalny dopiero po pewnym czasie – czytamy w oświadczeniu portu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny