pc/ZMPG
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk 23 marca 2017 r. gościł przedstawicieli Bremino Group – białoruskiej firmy utworzonej pierwotnie z myślą o stworzeniu wewnętrznego operatora logistycznego, który mógłby obsługiwać duże tranzytowe przepływy towarowe na Białorusi.
ZMPG i Bremino podpisały list intencyjny, w którym firmy zadeklarowały nawiązanie współpracy polsko-białoruskiej. Jej głównym celem ma być optymalizacja przepływu ładunków pomiędzy oboma państwami przy wykorzystaniu potencjału Portu Gdańsk oraz nowo otwartego centrum logistycznego w Bruzgach na Białorusi. Wizyta Bremino w Gdańsku to kolejny krok portu w kierunku realizacji postulatów zawartych w „Strategii rozwoju Portu Gdansk do roku 2027”. Głównym zamiarem jest tu rozwój funkcji logistycznych i dystrybucyjnych w porcie, ale także wzmocnienie udziału Portu Gdańsk w obsłudze naturalnego zaplecza logistycznego, do którego zalicza się również Białoruś.
Bremino Group realizuje duże projekty inwestycyjne w dziedzinie infrastruktury logistycznej na Białorusi. Oferuje także usługi logistyki celnej i magazynowej oraz zarządzanie łańcuchem dostaw.
W grudniu 2016 r. firma Bremino Group otworzyła w Bruzgach przy granicy z Polską swoje pierwsze centrum transportowo-logistyczne. Jego zadaniem jest obsługa ładunków tranzytowych kierowanych m.in. z Europy, przez Polskę, na wschód, przez Białoruś lub w relacji odwrotnej.
Grupa ma w planach dalszy rozwój przygranicznej sieci centrów logistycznych oraz multimodalnych parków przemysłowo-logistycznych. Celem Bremino jest bowiem stworzenie uniwersalnej platformy łączącej logistykę z przemysłem dla dostaw, składowania, dystrybucji oraz produkcji dóbr z przeznaczeniem na rynek Wspólnoty Niepodległych Państw.
W najbliższych planach Bremino Group jest utworzenie kolejnych dwóch centrów logistyczno-dystrybucyjnych, jednego zlokalizowanego w Berestowicy, ponownie przy granicy polsko-białoruskiej ,oraz w Orszy przy granicy białorusko-rosyjskiej.
Jak podkreślano na spotkaniu z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, Bremino poprzez zacieśnienie współpracy z takimi portami morskimi jak Gdańsk, Kłajpeda, Ryga, Ventspils oraz Tallin zamierza rozwijać na Białorusi dystrybucję z przeznaczeniem na rynek Wspólnoty Niepodległych Państw.
Odległość Portu Gdańsk od białoruskiego centrum logistycznego to zaledwie 600 km, co daje możliwość sprawnego transportu ładunków przy wykorzystaniu potencjału Gdańska oraz centrum w Bruzgach. Zwiększenie wymiany towarowej pomiędzy oboma krajami to kolejny element polityki portu nakierowanej na przywrócenie znaczenia Portu Gdańsk na rynkach z naturalnego południowego i wschodniego zaplecza portu.
W rozmowach z Białorusinami aktywnie uczestniczyli także przedstawiciele Chłodni Gdańsk oraz terminalu kontenerowego DCT, którzy po spotkaniu w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk zaprezentowali gościom swój potencjał terminalowy i perspektywy dalszego rozwoju sfery logistycznej Gdańska.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny