PMK
W I kwartale tego roku portu w Hamburgu zanotował wzrost przeładunków o 1,7 proc., do 35,4 mln ton. Co ciekawe, spadły tam przeładunki kontenerów, na co wpływ miał rozwój polskich portów.
Hamburg miał lepszy pierwszy kwartał od innych portów unniwersalnych Morza Północnego (1,6 proc.), w tym Rotterdamu, Antwerpii, Bremerhaven.
W Hamburgu nadal dominowału przeładunku drobnicy (+0,7 proc., do 23,1 mln ton), przed towarami masowymi (+6,7 proc., do 12,2 mln ton), paliwami płynnymi (-5,9 proc., do 3,5 mln ton) i towarami rolnymi (+0,4 proc., do 2,3 mln ton).
Ciekawy jest fakt, że port przeładował tylko 2,22 mln TEU konteneró z drobnicą, o 0,7 porc. Mniej niż w zeszłym roku.
- Uważamy to za zadowolający wynik, zważywszy na fakt, że sąd wciąż nie wydał decyzji w sprawie pogłębiania toru wodnego dolnej Łaby – powiedział Ingo Egloff, dyrektor generalny Port of Hamburg Marketing.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę import i eksport w porównaniach rok do roku, Hamburg odprawił wiecej towarów do Europy (+0,6 proc., do 663 tys. TEU) oraz do Ameryki Północnej (+6,4 proc., do 311 tys. TEU), natomiast mniej do Azji i Afryki (odpowiednio -5,5 i -3 proc.).
Najwięcej towarów ubyło w obrotach z Chinami, o 2 proc., do 637 tys. TEU, a w grupie 10 największych krajó partnerski mnie drobnicy odprawiono też do i z Finlandii i Singapuru.
Najwięcej ubyło ładunków w obrotach z Chinami (włącznie z Hongkongiem) – 637 tys. TEU (-2 proc.), a w grupie 10 największych krajów-partnerów mniej było też drobnicy do/z Finlandii i Singapuru.
Znaczący jest fakt, że w grupie 10 największych krajów-partnerów portu Hamburg nie wymienia się Polski, choć w ostatnich latach zajmowała ona 8-9 miejsce. Prawdopodobnie oznacza to, że część towarów trafia do polskich portów, zamiast do Hamburga, jak było dotychczas.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych