pc
50 lat połączenia promowego Świnoujście-Ystad. Pierwszy prom na tej trasie wyruszył w czerwcu 1967 roku. Był to Gryf należący do Polskiej Żeglugi Morskiej.
Gryf na trasie Świnoujście-Ystad pływał pięć razy w tygodniu. W pierwszym roku działalności przewiózł 60 000 pasażerów, 11 000 samochodów oraz prawie 3 000 ciężarówek. W 1970 r. prom przekazano Polskim Liniom Oceanicznym.
Decyzja o połączeniu promowym pomiędzy Polską a Skandynawią została podjęta już w 1964 r. Wtedy brakowało jednak odpowiednich statków, inicjatywie nie sprzyjał też rząd.
Obecnie między Polską a Skandynawią pływa 10 promów. 7 należy do Unity Line, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej i Euroafica Skipping Lines, dwa do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, a jeden to niemiecki TT-Line.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych