pc/gdansk.pl
Na wysokość około 40 metrów po raz pierwszy podniesiona została kładka na Ołowiankę. Wszystko poszło zgodnie z planem. Oznacza to, że nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by 17 czerwca oddać kładkę do użytkowania gdańszczanom.
Pierwsze podniesienie kładki trwało kilkanaście minut. Docelowo czynność ta zajmie 2 minuty. Podczas próby generalnej użyto minimalnej prędkości podnoszenia. Dzięki temu pracownicy firmy Intercor mogli precyzyjnie ocenić, czy wszystko odbywa się zgodnie z założeniami. Najbliższe dni poświęcone zostaną na kolejne próby ruchowe i dopasowanie prędkości tak, by przęsło unoszone było w zakładanym czasie.
Kładka przez całą dobę będzie obsługiwana przez dwóch operatorów. Zostaną oni wyposażeni w radiotelefony, za pomocą których będą mogli kontaktować się z jednostkami pływającymi i Kapitanatem Portu na kanałach 6 i 14. Tor wodny w obrębie kładki będzie wyposażony w oznakowanie nawigacyjne oraz sygnalizację, która będzie informowała jednostki pływające o możliwości przepłynięcia.
Przeprawa ma ułatwić komunikację pomiędzy Głównymi Miastem a Wyspą Ołowianka, na której ulokowane są m.in. Polska Filharmonia Bałtycka i Narodowe Muzeum Morskie.
Koszt inwestycji to około 10 mln zł. 2,2 mln zł to dotacja celowa marszałka województwa pomorskiego.
Podnieśli i opuścili. Kładka na Ołowiankę po pierwszym podniesieniu from GdanskPL on Vimeo.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania