• <
ATC_CARGO_TOP

Podlaskie: 8 firm i konsorcjów chce wybudować 16 km drogi Via Baltica

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Podlaskie: 8 firm i konsorcjów chce wybudować 16 km drogi Via Baltica
Podlaskie: 8 firm i konsorcjów chce wybudować 16 km drogi Via Baltica - GospodarkaMorska.pl

pc

15.05.2017 Źródło: PAP

Osiem firm i konsorcjów chce wybudować ponad 16-kilometrowy odcinek drogi na trasie S61 Via Baltica. Firmy zaproponowały ceny od 288 mln zł do 467 mln zł. W poniedziałek otwarto oferty przetargowe – podała GDDKiA.

Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy fragmentu Via Baltica od węzła Kolno (z którym ma się w przyszłości łączyć planowana łomżyńska obwodnica – PAP) do Stawisk. W sumie ma powstać blisko 16,5 km drogi.

Do przetargu stanęło w sumie osiem firm i konsorcjów. Jak poinformował PAP rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Białymstoku Rafał Malinowski, najtańszą ofertę, w wysokości ponad 288 mln zł złożyło konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Natomiast najdroższą ofertę (na 467 mln zł) złożyło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. oraz PLANETA Sp. z o.o.

Jak powiedział rzecznik GDDKiA, był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena może stanowić 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się, spełniając – jak to określił – tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Zauważył, że wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy czas realizacji – 31 miesięcy bez okresów zimowych, wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni.

Natomiast w środę mają być znane oferty w przetargu na drugi fragment Via Baltica – od Stawisk do Szczuczyna (18 km). Na te dwa odcinki – 16,5 km i 18 km – drogowcy ogłosili przetargi w lutym.

Oba przetargi mają wyłonić wykonawcę w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że ma on przygotować projekt budowlany, uzyskać w imieniu inwestora zezwolenie na realizacje inwestycji, a następnie wybudować odcinek drogi wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą.

Jak informował wcześniej resort infrastruktury i budownictwa, zawarcie umów z wykonawcami jest planowane na koniec 2017 r., a rozpoczęcie prac budowlanych powinno nastąpić w 2019 roku. Roboty potrwają do połowy 2021 r.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd poprowadzi do Rygi na Łotwie.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.