20 tysięcy ton pszenicy zostanie załadowane na pokład 167-metrowego masowca „Crinis”, który zacumował przy nabrzeżu zbożowym elewatora "Ewa" w Szczecinie. To pierwsza jednostka załadowana przy "Ewie" od kilku lat.
Rocznie za pomocą "Ewy" ma być przeładowane 400 tys. ton zbóż. ZMPSiŚ szacuje, że po uruchomieniu elewatora przeładunki w porcie w Szczecinie wzrosną o ok. 350-375 tys. ton rocznie.
Elewator „Ewa” wybudowano na początku XX wieku. Daje on możliwość pionowego i poziomego składowania 50-55 tys. ton zbóż. Przed uruchomieniem zostanie on zmodernizowany w kierunku obsługi linii technologicznej w zakresie przeładunku i składowania zbóż i pasz oraz innych masowych produktów pochodzenia roślinnego, w tym przyjęcia i wydania towaru w obrocie portowym. W rekordowym 2005 roku elewator „Ewa” przeładował aż 983,9 tys. ton zbóż i śrut.
Warto dodać, że infrastruktura istniejąca w okolicach elewatora umożliwia przeładunek z wykorzystaniem wszystkich dostępnych środków transportu, tj. statek, kolej i samochód. Ponadto przylegające doń nabrzeże Zbożowe przeszło gruntowną modernizację, zaś od podstaw wybudowano nowe nabrzeże Niemieckie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny